روزنامه رأی الیوم در گزارشی به نقل از منابع آمریکایی و صهیونیستی نوشت که همکاری گسترده رژیم صهیونیستی با کشورهای عربی حاشیه خلیج‌فارس موجب تشکیل ائتلاف ضد ایرانی در آینده خواهد شد.

روابط تل‌آویو و ریاض منجر به تشکیل ائتلاف ضد ایرانی خواهد شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس،  روزنامه «رأی الیوم» در یادداشتی به روابط رژیم صهیونیستی، عربستان سعودی و برخی کشورهای عربی اشاره و پیش‌بینی کرد که این روابط منجر به تشکیل یک ائتلاف مشترک ضد ایرانی در آینده‌ای نه چندان دور خواهد شد.

در این یادداشت آمده است، اهتمام رژیم صهیونیستی به روابط تل‌آویو، ریاض و کشورهای عربی «سُنی-میانه‌رو»  همچنان در مراکز تصمیم‌گیری و رسانه‌های این رژیم همچنان ادامه دارد.

به عنوان نمونه، پایگاه خبری عبری (NRG) می‌نویسد، نیویورک تایمز، مهمترین روزنامه آمریکایی در جهان سرمقاله خود را به این روابط اختصاص داده و تأکید می‌کند که اطلاعات دقیقی وجود دارد که نشان می‌دهد اسرائیل، عربستان سعودی و کشورهای عربی سنی نه تنها اقدام به بهبود روابط خود با یکدیگر کرده‌اند بلکه این روابط تا بدانجا بهبود خواهد یافت که منجر به تشکیل ائتلافی مشترک خواهد شد.

نیویروک تایمز در چرایی این اقدام می‌نویسد، بی‌اعتمادی این کشورها به ایران باعث شده است آن‌ها به فکر بهبود روابط با یکدیگر باشند.

این وبگاه عبری به نقل از (INTELLIGENCEONLINE) می‌نویسد، اطلاعاتی به دست آمده، حاکی از آن است که روابط اسرائیل و عربستان سعودی بعد از توافق هسته‌ ایران به سرعت در حال تحکیم بوده و این مسئله باعث شد سایر کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس با اسرائیل تماس‌هایی برقرار کنند.

بنا بر این گزارش، روابط بین اسرائیل و کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس از ده سال گذشته به شکل محرمانه ادامه داشت ولی بعد از توافق هسته‌ای ایران با گروه 5+1، این روابط به شکل علنی به سمت تقویت حرکت کرده است.

در یادداشت رأی الیوم آمده است، مسئولانی از سرویس اطلاعات عربستان (جی آبی بی) مسئول همکاری با موساد و مرکز اطلاعات نظامی اسرائیل است و این همکاری هم اکنون به بالاترین حد خود رسیده است.

وبگاه صهیونیستی می‌نویسد، این همکاری بین اسرائیل و عربستان در سطح تحلیل و اطلاعاتی انسانی و نیز مقابله با ایران و جنبش‌های وابسته به آن مانند حزب‌الله، انصارالله یمن و یگان‌های بسیج مردمی با استفاده از تکنولوژی‌های برتر، پیش از این در این حد نبوده است.

به گفته این وبگاه عبری، روابط اسرائیل و عربستان ظاهرا در زمینه فعالیت‌های سایبری نیز ادامه دارد و گزارش‌هایی که رسانه‌های اسرائیل منتشر کرده‌اند نشان می‌دهد که شرکت‌های صهیونیستی به شرکت ملی نفت عربستان (آرامکو) در مقابله با حملات سایبری علیه آن کمک کرده‌اند.

وبگاه خبری (NRG) به تأسیس صندون توسعه فناوری عربستان به ارزش 100 میلیارد دلار اشاره می‌کند که به عنوان بخشی از چشم‌انداز 2030 این کشور با هدف تنوع دهی به درآمدها این کشور اعلام شده است.

گزارش (INTELLIGENCEONLINE) نشان می‌دهد در واقع اگر عربستان چنین صندوقی را تأسیس کرده باشد، شکی نیست که عربستان با اسرائیل روابط داشته و هیچ مانعی از اینکه سرمایه گذاران یهودی در زمینه تکنولوژی، در عربستان اقدام به سرمایه گذاری کنند، وجود ندارد.
بر اساس این گزارش، بین اسرائیل و بحرین و کویت تماس‌هایی وجود دارد و سلمان بن حمد آل خلیفه، جانشین شاه بحرین برای همکاری گسترده علیه ایران تشویق می‌کند.

در این یادداشت به روابط امارات متحده عربی با رژیم صهیونیستی و همکاری اطلاعاتی آن دو اشاره شده است و مقامات اماراتی با وجود اینکه ایران را تهدید اصلی می‌دانند ولی از سوی دیگر مراقب روابط تجاری طبیعی با آن است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.