گرگان- امام جمعه گرگان گفت: نسل جوان باید نسبت به تبلیغات دشمنان آگاه باشند و بدانند که انقلابیون اصیل با انقلاب زاویه پیدا نمی کنند.

نسل جوان نسبت به تبلیغات دشمنان بیدار باشد

به گزارش قدس آنلاین، آیت الله سید کاظم نورمفیدی در خطبه های نمازجمعه گرگان آیت الله هاشمی رفسنجانی را یکی از سرمایه های بزرگ انقلاب اسلامی در به دست آوردن استقلال معرفی و اظهار کرد: انقلابیون اصیل امکان ندارد با انقلاب زاویه پیدا کنند.

وی با تأکید بر اینکه نسل جدید باید نسبت به تبلیغات دشمنان بیدار باشند، گفت: جوانان امروز باید بیدار باشند تا مبادا تبلیغات سوء دشمنان آن ها را به اشتباه بکشاند.

امام جمعه گرگان با بیان اینکه انقلاب اسلامی در هفته گذشته یکی از شخصیت های اصیل را از دست داد، گفت: هفته گذشته برای نظام مقدس جمهوری اسلامی و ملت شریف ایران هفته ای غم بار بود.

وی با اشاره به اینکه پیش از پیروزی انقلاب بیگانگان در همه امور کشور ما تصمیم گیرنده بودند، تصریح کرد: نسل جوان باید با حوادث پیش از انقلاب و سختی هایی که انقلابیون با آن مواجه شدند، آشنا باشند.

آیت الله نورمفیدی ادامه داد: نسل جوان باید بداند که چرا امام راحل نهضت را شروع کرد و پرا انقلابیون حاضر شدند همه سختی ها را در راه رسیدن به پیروزی به جان بخرند.

وی با بیان اینکه از همان اوایل نهضت، شخصیت های برجسته ای همراه امام خمینی(ره) وارد این عرصه شدند و برای نجات کشور زحمت کشیدند، گفت: امام و همراهان ایشان برای اینکه کشور و ملت را از زیر سلطه اجانب، به خصوص امریکا نجات دهند مبارزات سختی را تحمل کردند.

امام جمعه گرگان بیان کرد: از همان ابتدای آغاز نهضت اسلامی، هدف آن مشخص بود. نسل جوان باید با اهداف انقلاب اسلامی آشنا باشد و بداند که چه سرمایه هایی برای رسیدن به انقلاب از دست داده ایم.

وی به سختی هایی که آیت الله هاشمی در راه پیروزی نهضت اسلامی متحمل شد اشاره کرد و گفت: این عالم مجاهد و نستوه در 53 سال حضور خود از آغاز نهضت اسلامی سختی های بسیاری را با تمام وجودش لمس کرد اما در برابر همه این سختی ها همانند کوهی استوار ایستادگی کرد.

امام جمعه گرگان ادامه داد: هاشمی از افرادی بود که انقلاب را با تمام وجودش می شناخت. کسانی که علیه مرحوم هاشمی قلم زدند، سخن گفتند یا توهین کردند در روز قیامت چه جوابی در پیشگاه خداوند خواهند داشت.

وی با بیان اینکه هاشمی مانند شهید بهشتی، مظلوم زیست و مظلوم از دنیا رفت، گفت: آیت الله هاشمی آن روزهای سخت و فشاری که از سوی نظام شاهنشاهی به مبارزان وارد می شد، مظلومانه پای انقلاب ایستاد.

آیت الله نورمفیدی با بیان اینکه برخی در سال های اخیر حریم این شخصیت بزرگ را شکستند، گفت: آیت الله هاشمی با همه حرف ها و مرارت هایی که تحمل کرد حاضر نشد حتی ذره ای از انقلاب فاصله بگیرد چرا که انقلاب را با تمام وجود دوست داشت.

وی به پیام رهبر انقلاب در ارتحال آیت الله هاشمی اشاره کرد و گفت: آنچه رهبر انقلاب در این پیام مرقوم کردند، پرده از حقایق برداشت و به کسانی که می خواستند راه هاشمی را از راه رهبری جدا کنند نشان داد که ذره ای از علاقه میان این دو مبارز بزرگ انقلاب کاسته نشده است.

امام جمعه گرگان ضرورت آشنایی نسل جوان را با شیوه های مبارزاتی امام یادآور شد و گفت: جوانان و اقشار مختلف باید بدانند که این کشور در تمام شئون خود زیرسلطه بیگانگان قرار گرفته بود و امام(ره) با مبارزات خود این کشور و ملت را از حلقوم دشمن بیرون کشید.

وی با تأکید بر اینکه برای به دست آوردن این استقلال سرمایه های زیادی را از دست داده ایم، گفت: این انقلاب برای دستیابی ملت ایران به عزت و استقلال شکل گرفت و نباید بگذاریم استقلال ما را از ما بگیرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.