رشت- خطیب جمعه رشت گفت: با درایت رهبر معظم انقلاب دشمنان نتوانستند از مراسم تشییع پیکر آیت الله هاشمی دستاویزی برای اختلاف افکنی به دست آوردند.

درایت رهبر انقلاب مایه وحدت مردم است
به گزارش قدس آنلاین، آیت الله زین العابدین قربانی در خطبه های نماز جمعه امروز رشت ضمن تسلیت رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی به دوستی ۵۹ ساله رهبر معظم انقلاب با مرحوم آیت الله هاشمی اشاره و اظهار کرد: فقدان هاشمی برای دوستانش فاجعه و جبران ناپذیر است.
وی با بیان اینکه دوست خوب تکیه گاه انسان است، ادامه داد: دوست کسی اسکه وقتی برای انسان گرفتاری ایجاد شود، خوشحال نشود. باید با افرادی دوستی کرد که گرفتاری های دوست خود را گرفتاری خود بدانند.
امام جمعه رشت با اشاره به اینکه بیشتر دوستی ها در دنیای امروز بر پایه استفاده از دیگران است، ادامه داد: انسان های بزرگ برای دوستان خود آغوش باز می کنند.
وی تصریح کرد: دوستی با اهل تقوا از توصیه های امام علی(ع) است و ایشان رفاقت با خوبان و دوری از بدها را برای ما تبیین کرده اند. آیت الله هاشمی هم که از سال ۱۳۲۷ در قم با امام(ره) ارتباط برقرار کرد، ایشان را به عنوان مرشد و مراد خود شناخت.
آیت الله قربانی با بیان اینکه رحلت آیت الله هاشمی عامل وحدت انقلابیون بود، ادامه داد: رهبر انقلاب خود را صاحب عزا دانستند و در پیام تسلیت خود آیت الله هاشمی را به عنوان رجل سیاسی دیندار معرفی کردند.
وی ادامه داد: مقام معظم رهبری در مراسم تشییع پیکر آیت الله هاشمی مدیریت بی نظیری کردند که باعث شد دشمنان نتوانند از این مراسم وحدت بخش سوء استفاده کنند.
نماینده ولی فقیه در گیلان تأکید کرد: آیت الله هاشمی تنها یک سیاستمدار یا یک فرمانده جنگ نبود. هاشمی را در میان قرآن پژوهان و اسلام شناسان می توان معرفی کرد.
وی در ادامه خطبه های نماز جمعه رشت به شهادت نواب صفوی در ۲۷ دی ۱۳۳۴ اشاره کرد و گفت: نواب صفوی اسوه مقاومت در تحقق حکومت اسلامی بود.
آیت الله قربانی همچنین به آخرین سخنرانی رئیس جمهور سابق آمریکا اشاره کرد و گفت: اوباما در این سخرانی ادعا کرد توانسته است انرژی هسته ای ایران را مهار کند اما ما تاکنون از او بدعهدی های بسیار دیده ایم.
وی تأکید کرد: مسئولان ارشد جمهوری اسلامی با ایستادگی مردم را آگاه کنند تا زمانی که پرچم اسلام را به امام زمان (عج) تحویل دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.