تبریز- امام جمعه تبریز پایبندی به ولایت را از جمله ویژگی های بسیار ممتاز هاشمی بیان کرد و گفت: وی چه در دوران زعامت امام خمینی (ره) و چه در زمان حاضر همواره عشق و علاقه خود به رهبری را نشان داده است.

پایبندی و عشق به  رهبری از ویژگی‌های ممتاز آیت الله هاشمی بود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین آیت الله محسن مجتهد شبستری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه تبریز در مصلای امام خمینی(ره) این شهر با تسلیت ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی اظهار داشت: وی هموراه ذوب در ولایت بود و محبت ولایت فقیه و رهبری تا آخر در قلب ایشان بود و به رهبری عشق می‌ورزید.

وی از رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام به عنوان شخصیت جامع الاطراف یاد کرد که به لحاظ سیاسی و مدیریتی از هوش وافری برخوردار بود و در شکل گیری انقلاب نقش بی بدیل و بسیار ممتازی داشت که این نقش آفرینی ها هیچ گاه از اذهان ملت وفادار ایران فراموش نخواهد شد.

آیت الله مجتهدشبستری با اشاره به مدیریت بسیار درخشان مرحوم هاشمی رفسنجانی در سال های پس از انقلاب در عرصه های مختلف، اظهار کرد: مدیریت وی در مجلس شورای اسلامی به ویژه در دور اول این مجلس پس از انقلاب به دلیل وجود سلایق و جریان های مختلف سیاسی از جمله شخصیت های ملی مذهبی بسیار مطلوب بود و در این زمینه کارنامه ای قابل قبول از خود به یادگار گذاشت.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی ، پایبندی به ولایت را از جمله ویژگی های بسیار ممتاز هاشمی بیان و اظهار کرد: وی چه در دوران زعامت امام خمینی (ره) و چه در زمان حاضر همواره عشق و علاقه خود به رهبری را نشان داده است.

خطیب جمعه تبریز با اشاره به فرار شاه خائن، جنایتکار و نوکر اجنبی در اثر قهر انقلابی مردم ایران تصریج کرد: هم پیمانان شاه خائن سعی داشتند این خبیث را نگه دارند ولی سیل بنیان کن مردم انقلابی و تبعیت از رهبر بزرگ انقلاب حضرت امام (ره) مجبور شد ذلیلانه از کشور فرار کند.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به اینکه رفتن شاه بازگشت در آن نبود گفت: رفتن محمدرضا پیروزی بزرگی برای مسلمانان و مومنین بود زیرا یک عنصر ریشه‌دار به اصطلاح سلطنت ۲ هزار ۵۰۰ ساله مورد حمایت شرق، غرب و منطقه با اراده مردم ایثارگر و فداکار سرنگون شد.

امام جمعه تبریز  با اشاره به ۲۷ دی ماه مصادف با سالروز شهادت فدائیان اسلام از جمله شهید نواب صفوی و خللیل طهماسبی ادامه داد: و هدف فدائیان اسلام دایر کردن حکومت اسلامی در کشور بود و هر چند نبودند تا حاکم شدن اسلام را در این سرزمین ببینند ولی فکر و خط آنان ادامه دارد.

وی تصریح کرد: فدائیان اسلام در عصر خفقان و ظلمت پرچم اسلام را برپا کرده و تا پای جان برای دفاع از ارزش‌های اسلامی ایستادگی کردند و در حقیقت جرقه انقلاب از آن زمان زده شد.

آیت الله شبستری در بخش دیگری از سخنان خود به آلودگی 22 روزه تبریز در زمستان امسال اشاره و ابراز نگرانی کرد.

وی منشاء آلودگی هوای تبریز را زیاد و متنوع دانست و افزود:  استفاده از وسایل نقلیه موتوری در سطح شهر یکی از مهمترین و موثرترین عوامل آلودگی هوای این شهر است که آحاد مردم باید در این زمینه موارد توصیه شده از سوی مراجع مربوطه را به دقت رعایت کنند و در مواقع ضروری از استفاده خودروهای شخصی به جد امتناع کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.