قزوین - نمازعبادی سیاسی جمعه این هفته قزوین به امامت آیت الله عابدینی نماینده ولی فقیه دراستان وامام جمعه قزوین با حضوراقشارمختلف مردم درمیعادگاه عاشقان الله مسجدالنبی این شهربرگزار شد.

منافقان به تفرقه دامن می زنند

به گزارش خبرنگارقدس آنلاین، آیت الله عبدالکریم عابدینی با تاکید به ضرورت حفظ وحدت در جامعه تصریح کرد:انقلاب اسلامی باپدیده شوم تفرقه و نفاق در سالهای گذشته دست و پنجه نرم کرده و امروز هم مردم باید هوشیار باشند و نگذارند منافقان به نظام آسیب بزنند.

وی اضافه کرد: اگر کسی وحدت و یکپارچگی مردم را به تفرقه تبدیل کند فاسد است و اگر کسی امید مردم را به ناامیدی تبدیل کند و بگوید در داخل نمی توانیم کاری کنیم و باید به آمریکا اتکا شود منافق است.

امام جمعه قزوین یادآورشد: باید مراقب افراد منافق پشت صحنه باشیم زیرا این افراد حتی در میان انقلابیون نفوذ کرده و وحدت مردم را به تفرقه تبدیل می کنند تا به اهدافشان برسند.

وی در ادامه به درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی اشاره کرد و یادآورشد: درگذشت یار دیرین انقلاب و رهبری را تسلیت عرض کرده و برای ایشان آمرزش طلب می کنیم و در باره این شخصیت باید اذعان کرد ترجمه کتاب فلسطین در دوران جوانی و زمانی که شاید کمتر کسی با موضوع ملت مظلوم فلسطین اشنا بود در روشنگری مردم تاثیرگذاشت.

عابدینی بیان کرد: همچنین تالیف کتاب «امیرکبیر قهرمان مبارزه با استعمار» نقش مهمی در معرفی شخصیت های مبارز داشت و در آن دوران کمتر خانه ای از مبارزان این کتاب را نداشت و این نگارش موجب شد مردم با چهره های مبارز و انقلابی آشنا شوند.

امام جمعه قزوین گفت: این روزها برخی هاشمی را با امیرکبیر مقایسه می کنند در حالی که باید بدانیم آقای رفسنجانی در حوزه درس خواند و پرورش یافته مراجع عظام بود و مقایسه ایشان با امیرکبیر که شاید فقط از منظر مبارزه با استعمارمشابهت داشته باشد در سایر موارد منطقی نیست.

وی بیان کرد: نباید شخصیت آقای رفسنجانی را احساسی تحلیل کنیم و با عجله حرفهایی بزنیم که ریشه علمی ندارد لذا برای جلوگیری از تحلیل غلط باید بگذاریم زمان بگذرد و سر فرصت تحلیل درستی از شخصیت این مبارز ارائه کنیم.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین تصریح کرد: در پرونده آیت الله رفسنجانی تحمل سالها شکنجه و زندان رژیم ستم شاهی ثبت شده و همدلی مردم در شرکت گسترده در مراسم تشییع ایشان که به خواسته رهبری صورت گرفت بیانگر درک درست مردم از حرکت در مسیر رهبری است.

وی اضافه کرد: اگر فراخوان رهبری نبود شاید مردم جور دیگری رفتار می کردند اما خواست رهبری مشارکت گسترده مردم در تشییع و قدردانی از این چهره انقلابی بود و با این مراسم بار دیگر مردم عشق خود به رهبری را نشان دادند و مجالس ترحیم در سایر مناطق هم لبیک به ندای رهبری بود.

عابدینی اظهارداشت: البته این بدان معنا نیست که مردم گلایه و انتقاد ندارند اما با درک درست شرایط قدردان شخصیت های پیرو رهبر هستند.

وی گفت: ما باید از هر فرصتی برای تعظیم شعائر الهی استفاده کنیم که مهمترین رکن آن وحدت است و امروز باید پذیرفت بزرگترین و مهمترین امر به معروف دعوت به وحدت و بدترین منکر هم ایجاد تفرقه و دو دستگی میان مردم است.

عابدینی اظهارداشت: اینکه برخی می گویند چرا به برخی شخصیتها از جمله آقای هاشمی انتقاد می کردیم و امروز تعریف می کنیم باید گفت در جامعه اسلامی باید انتقاد هم باشد زیرا امر به معروف است و قرار نیست این موضوع تعطیل شود اما نباید بگذاریم برخی از رحلت ایشان سوء استفاده کنند.

وی بیان کرد: مجلس دیروز در استان قزوین از سوی دفتر نمایندگی ولی فقیه و استاندار قزوین برای تقویت وحدت در استان و تجلیل از یار دیرین امام و رهبری بود و اگر کسانی بخواهند در فضای مجازی به اختلاف دامن بزنند کار منافقانه کرده اند.

خطیب جمعه قزوین تصریح کرد: کار منافقان اشاعه منکر و ممانعت از خیر خواهی است و برخی در فضای مجازی و یا گفتگوهای خود دنبال ایجاد تفرقه هستند که باید هوشیار باشیم.

وی اضافه کرد: همه بدانید که اصل مبانی اسلامی، دینی و قرآنی با مرگ انسانها تغییر نمی کند و سنت های الهی و حقایق قرآنی با مرگ و تولد کسی زیر و رو نخواهد شد.

عابدینی بیان کرد: گاهی موضوعاتی که در نماز جمعه مطرح می شود در فضای مجازی به گونه ای مطرح و تحلیل می کنند که برداشت افراد تغییر کند در حالی که اگر کسی خودش در نماز باشد اینگونه تحلیل نخواهد کرد.

وی اضافه کرد: نماز جمعه تریبون همه گروههاست و امام جمعه هم رسالت فراجناحی دارد و اگر جوری رفتار کند و خطبه بخواند که بگویند متعلق به فلان جریان است بدرد نمی خورد.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین تصریح کرد: خطبه های نماز جمعه باید به گونه ای ایراد شود که موجب وحدت شود و تهمتی به آن نچسبد و اینکه گفته شود نماز جمعه متعلق به چپ و یا راست و میانه است حرفهای بچه گانه است و ناشی از بلوغ سیاسی نیست.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین درخطبه اول درتوجه به نماز جمعه بیان داشت :نمازجمعه پایگاه مومنان است و به روی همه سلایق و جناحها باز است و امام جمعه نیز وظیفه دارد فراجناحی عمل کرده و مروج وحدت و انسجام در جامعه باشد.

آیت الله عبدالکریم عابدینی  گفت: تقوای الهی انسان را آباد می کند و موجب تعالی روحش می شود و نماز واقعی می تواند سعادت مومن را تضمین کند.

وی افزود:اگر گاهی با خواندن نماز هیچ گشایشی در زندگی ما حاصل نشده و تغییری در رفتارمان دیده نمی شود باید بازنگری کنیم و ببینیم آیا مقدمات و شرایط نماز را پیاده کرده ایم و این فریضه را با نیت خالص و حضور قلب خوانده ایم یا اینکه هم جایمان قصبی بوده و هم خلوص نیت نداشته ایم.

خطیب جمعه قزوین یاد آورشد: رسالت تقوای الهی این است که موجب آبادانی درون انسان و با بصیرت افزایی موجب رشد و تعالی میشود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.