بجنورد-امام جمعه بجنورد گفت: آیت الله هاشمی استکبار شناس و مستکبر ستیز بود و زمانی که هنوز خیلی ها با استکبار آشنا نیودند ایشان کتای امیرکبیر را نوشت.

آیت الله هاشمی استکبار شناس و مستکبر ستیز بود
به گزارش قدس آنلاین، آیت الله ابوالقاسم یعقوبی در خطبه های نماز جمعه این هفته مرکز استان افزود: در تحلیل ها و تجلیل از شخصیت آیت الله هاشمی رفسنجانی بای  انصاف را رعایت کرد؛ عده ای گفتند که با رفتن هاشمی موتور انقلاب خاموش شد و عده ای نیز گفتند دیگر شخصیتی مثل هاشمی نیست، اینها غلط و از مرز نظام عبور کردن است.
وی اطهار داشت: هاشمی زمانی مرید امام راحل بود که خیلی ها امام راحل را نمی شناختند و حرکت در راه ولایت فقیه به او عطمت داد.
وی با بیان اینکه آیت الله هاشمی در جدول های کوچک نمی گنجد و بالای جدول های موجود است گفت: در این میان آیت الله هاشمی خود را رهرو رهبری عنوان می کرد و خود، توطیه را خنثی می ساخت.
ملت ایران حادثه ط تلخی را تجربه کردند
امام جمعه رازوجرگلان نیز در خطبه های این هفته نماز جمعه شهرستان با اشاره به درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی یاردیرین امام،انقلاب و رهبری، گفت:این حادثه تلخ را ملت ایران تجربه کردند و نکاتی دراین رحلت جانگداز نهفته است ، ازجمله درس گیری از این ارتحال که ایشان یک سیاستمدار بین المللی دارای مسولیت های متعددومبارزی تاثیر گذار بر افکار سیاستمداران دنیا بودند.
حجه الاسلام نوروزی از حضور باشکوه مردم در مراسم تشییع قدردانی کرد و افزود:این حضور مردم وسیله ای برای تقویت وحدت مردم با ولایت و رهبری بودبطوری که رسانه های غربی هم این حماسه حضور رامورد تمجید قراردادند . 
وی از مردم شریف استان و شهرستان نیز که مراسم هایی برای بزرگداشت ایشان برگزار کردند ، تشکرکرد و اظهار داشت :درس دیگری که از این رحلت میتوان گرفت این است که هاشمی متعلق به همه مردم است ، متاسفانه برخی ها بدنبال مصادره ایشان به نفع گروهی هستند و حمایت هاشمی از احزاب و گروهها درراستای احساس تکلیفی بوده که برای نظام و انقلاب اسلامی لازم می دیدند .
وی افزود:بعضی ها گمان میکنند که اگر هاشمی از جریانی حمایت کرد ، پس متعلق به آن جریان است که این عده چه درزمان حیات ایشان وچه درزمان بهداز رحلت ایشان درپی جداکردن هاشمی از مجموعه انقلاب و ولایت بودند . 
وی هاشمی رفسنجانی را یکی از استکبارستیزترین شخصیت های معاصر دانست و افزود:هاشمی درعرصه های مختلف برای نظام اسلامی منشا آثار و برکات بودند . 
امام جمعه رازوجرگلان با اشاره به مذاکرات هسته ای کارشناسان درروزهای اخیر گفت:آمریکایی ها با تصویب قانون میثاق با جام را نقض کردند و کارشناسان مامتقاضی برگزاری نشست های کارشناسی شدند و علیرغم مخالفت دولت آمریکا بانقض برجام ، مجلس ابن کشوربه اتفاق آرا با دولت مخالفت کردند . 
نوروزی اظهار داشت :مهمتر از برجام توجه به استعدادهای داخلی ، راهکارهای توسعه اقتصادی بدون اتکا به کشورهای بیگانه است که مسئولین ما نیز به این امر توجه دارند . 
وی به هفته شورای آموزش و پرورش هم اشاره نمود و افزود:برای استفاده از همه ظرفیت های دولتی و مردمی برای توسعه درست تعلیم و تربیت و توسعه آموزش و پرورش و رفع موانع موجود دراین عرصه ، همراهی مردم و مسئولین لازمه آن است . وی گفت :امروزه با توجه به اینکه دولت تحت فشار است ، کمک والدین دانش آموزان به آموزش و پرورش باعث تقویت تعلیم و تربیت دانش آموزان و ارتقای کیفیت آموزش و پرورش خواهد شد .
تمدید قانون آیسا،نقض اشکار برجام 
امام جمعه فاروج نیز در خطبه های این هفته نماز جمعه با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری دردیدارهزاران نفرازمردم قم گفت:وظیفه مهم مسؤولان ومردم،تقویت عوامل اقتدارملی وشناخت دشمن است.وقتی اختلافات میان سران قوا به افکارعمومی کشیده می ‏شود،باعث سوءاستفاده دشمنان و یأس وناامیدی مردم می ‏شود.
حجة الاسلام عباسعلی قلی زاده درادامه راه‏ حل مشکلات اقتصادی راعمل به سیاستهای اقتصاد مقاومتی برشمرد.
وی با اشاره به گفتگوهای برجامی درخصوص نقض برجام توسط آمریکا درمذاکرات وین افزود:امید بستن به برجام،مشکلات اقتصادی،معیشتی وبیکاری را حل نخواهد کرد.با وجود تمدید تحریم‏ های موسوم به«ایسا»،طرفهای غربی،نقض برجام‏ را نپذیرفتند.تمدید قانون آیسا نقض اشکار برجام است.
وی با تسلیت رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی به ابعاد شخصیتی ومبارزات و بیانات مقام معظم رهبری در خصوص ایشان پرداخت وگفت:علی‏رغم تفاوتها درفکر ونظرواجتهادهای سیاسی والبته تلاش خناسان،اما تا آخرین لحظه عمرازمودّت وعلاقه ‏اش به مقام معظم رهبری کاسته نگردید؛خطبه‌های روشنگراو درجایگاه رفیع امامت جمعه موقت تهران،بویژه بیانات دشمن‌ شکنی که در دوران دفاع مقدس توسط ایشان ایراد می‌گشت،همیشه قوت قلب رزمندگان اسلام ومایه ذلت وناامیدی دشمنان انقلاب بود.
وی درادامه وحدت وهمدلی ویکپارچگی رانیاز اساسی کشوردانست وافزود:حضورانبوه مردم درمراسم تشییع آیت الله هاشمی رفسنجانی توطئه های استکبار وضد انقلاب راخنثی کرد.
خطیب جمعه فاروج اظهارداشت:اگرچه ارتحالش جانسوز وبه‏ حق باعث ثلمه ‏ای درجامعه انقلابی واسلامی شداما به‏ سان دوران حیاتش،مرگ او نیزآثارو درسها وعبرتهایی ازجمله تقویت وتعمیق مودت وعشق به رهبری فرزانه انقلاب اسلامی به‏ عنوان محوراصلی وحدت وعزت و اقتدار ملت و کشور/تشدید شورتوأم با شعورعاشورایی استکبارستیزی که به فضل الهی یأس وناامیدی دشمنان قسم‏ خورده جمهوری اسلامی وملت بزرگ ایران را به لطف الهی به‏ دنبال خواهد داشت. 
حجة الاسلام قلی زاده تصریح کرد:مقایسه آیت الله هاشمی با امیرکبیر امرنادرستی است چرا که هاشمی یک مجتهد دینی،مجاهدانقلابی وشاگردحوزه ومرجعیت وامام خمینی(ره) بود وبراساس تکلیف دینی پای درمیدان مبارزه گذاشت درحالی‏ که مرحوم امیرکبیر ازاین امتیازویژه محروم بود. 
وی با اشاره به روزغزه خاطرنشان کرد:سران عرب!عبرت ازصدام و درس ازایران بگیرند.
وی درپایان با اشاره به هفته گرامیداشت شوراهای آموزش و پرورش خواستار برگزاری جلسات مستمرو پی گیری مشکلات واستفاده ازظرفیت سایر دستگاه ها شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.