اهواز : نماینده ولی فقیه در استان خوزستان در ابتدای سخنان خود، با اشاره به حادثه چهارشنبه سیاه اهواز در ۲۷ دیماه سال ۵۷ عنوان کرد: روز قبل از آن شاه با وضعیتی ذلیلانه از کشور فرار کرده بود.

چهارشنبه سیاه اهواز  روزی تاریخی و اثر گذاردر انقلاب بوده است

آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری در خطبه های نماز جمعه این هفته اهواز با اشاره به انتصاب آیت الله خامنه ای از سوی امام خمینی (ره) به امامت جمعه تهران، اظهار داشت: در آن دوره، افراد زیادی مانند شهید بهشتی حضور داشتند اما آن جوهر ارزشمندی که در باطن آیت الله خامنه ای وجود داشت، باعث شد ایشان به عنوان امام جمعه تهران معرفی شود.

وی افزود: آیت الله خزعلی که انصافاً خدمات زیادی به انقلاب دادند، هنگام سخنرانی در مسجد صاحب الزمان (عج) کوی انقلاب اهواز، خبر فرار شاه را اطلاع رسانی کردند و مردم شادمان به خیابان ها ریختند.

امام جمعه اهواز خاطرنشان کرد: مردم سراسر اهواز به شکرانه این نعمت جشن ملی بزرگی برپا کردند و به توزیع شیرینی پرداختند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: بر همین اساس نیز جامعه روحانیت اهواز مصوباتی را در نظر گرفت که در اجتماع بزرگ مردم در حسینیه اعظم اهواز قرائت شد.

وی افزود: هنگام قرائت این مصوبات، خبر حرکت تانک ها به سوی حسینیه داده شد و پس از دقایقی تانک ها حسینیه را به رگبار بستند و موجب به شهادت رساندن تعدادی از مردم از جمله شهید خوانساری شد.

آیت الله موسوی جزایری تصریح کرد: نباید این روز که در تاریخ انقلاب ما روزی مهم و اثرگذار بوده است، نباید فراموش شود و باید به صورت کشوری مطرح گردد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.