ر این مرحله خاص از عمر جنگ تحمیلی بر دولت سوریه، می توان خطوط کلی تمام حوادث چند ساعت گذشته را با توجه به ابعاد و پیامدهای تجاوز صهیونیستی به پایتخت سوریه و هدف قرار دادن فرودگاه نظامی مزه و برخی مقرهای امنیتی آن تحلیل کرد.

تجاوز صهیونیست‌ها به فرودگاه نظامی مزه: پشت صحنه ها و پیامدها

به گزارش "قدس آنلاین"؛ «پانوراما الشرق الاوسط» در مقاله ای به قلم «هشام الهبیشان» نوشت:کاملا روشن است که رژیم صهیونیستی تلاش های گذشته خود را برای طراحی اهداف و استراتژی های توطئه گرانه علیه تمام ارکان دولت سوریه از سر گرفته است. تجاوز امروز رژیم صهیونیستی نیز فقط با هدف نقض تمام قوانین و توافق های بین المللی اخیر در «ژنو» و «وین» و «مسکو» و «نیویورک» به ویژه در ارتباط با پرونده سوریه و همچنین حمایت از تمام گروه های افراطی مسلح با توجه به افزایش چشمگیر قدرت دولت سوریه و فروپاشی پایگاه های تروریستی در برخی مناطق صورت گرفت.
این حقیقت را نمی توان انکار کرد که رژیم صهیونیستی از همان آغاز بحران سوریه، تمایل شدید خود را نسبت به سقوط  دولت سوریه و ایجاد آشوب و هرج و مرج نشان داد و در همین راستا جولان زیادی داد که نخستین آن حمایت از گروه های افراطی برای سقوط دمشق و آخرین آنها حوادث «قینطره» و مشارکت مستقیم در جنگ جنوب سوریه نیست. تمام این جنگ ها نشان دهنده دیدگاه استراتژیک صهیونیستی از طریق شراکت با اداره کنندگان این گروه های مسلح افراطی است.

رژیم صهیونیستی و سیاستمداران آن از خلال تجاوز مستقیم به خاک سوریه به دنبال ارائه مجموعه ای ازپیام ها هستند که مهم ترین آن القای این پیام است که آنها قادر به نقض تمام تلاش ها و تفاهمات بین المللی به ویژه در ارتباط با پرونده سوریه هستند. بنا بر این صهیونیست ها می کوشند تا با انجام چنین عملیات های تجاوزکارانه نقش خود را در ارتباط با پرونده سوریه اثبات و به همگان تفهیم کنند که نباید این نقش را نادیده بگیرند، نقشی که در حمایت مالی و لجستیک آنان از گروه های مسلح افراطی نمایان شد. کاملا مشخص بود این حمایت، در راستای بالا بردن روحیه نیروهایی صورت گرفت که با حملات ارتش عربی سوریه به ویژه در پایتخت و نواحی شرقی و غربی آن تضعیف شده بودند. حال امروز صهیونیست ها تلاش می کنند تا حد امکان این گروه های تروریستی را از اتاق های ریکاوری بیرون آورده و حماسه پایداری مردم سوریه را نابود سازند اما عزم دولت سوریه برای ریشه کن کردن تروریسم و ​​حامیان آن دچار سستی نخواهد شد.
امروز من معتقد هستم همه این عملیات صهیونیستی، تلاشی پوچ است و دولت سوریه را به ورطه پذیرش طرح های برخی کشورهای منطقه و همکاری با رژیم صهیونیستی نخواهد کشید و پاسخ سوریه به این تجاوز صهیونیستی در ساعات آتی یعنی قاطعیت سریع ارتش این کشور در برابر گروه های تروریستی آشکار خواهد شد. ارتش سوریه اخیرا زمام امور را در نواحی روستایی دمشق و قنیطره و درعا به دست گرفته است.

در پایان باید به هر آن که از ناتوانی دولت سوریه از پاسخ به این تجاوز سخن می گوید بگوییم دولت سوریه در پاسخگویی به هر نوع تجاوز خارجی ناتوان نبوده و به زودی به آنها پاسخ می گوید. این دولت راهکارها و شیوه های پاسخگویی را شناخته و به خوبی می داند جنگ این رژیم های مزدور منطقه مادامیکه ابزاری در خاک سوریه دارند، پایان نخواهد یافت. بنا براین دولت سوریه امروز معتقد است حجم دستاوردها و پیروزی های این دولت و ادامه جنگ پاکسازی سوریه از لوث وجود تروریسم و ​​به موازی آن حرکت در مسیر اصلاحات و نوسازی دولت سوریه همزمان با حفظ ثبات ملی، بهترین و تأثیرگذارترین پاسخ به تجاوز این رژیم های مزدور در منطقه است.

منبع: خبرگزاری شبستان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.