رشت- همزمان با سالروز تصویب قانون تشکیل شرکت های آب و فاضلاب، نشست حسینی رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل با روسای شوراهای اسلامی شهرهای برخوردار از تصفیه خانه بزرگ آب استان گیلان پنج شنبه برگزار شد.

 نمایندگان مردم در شوراهای اسلامی شهرها پل ارتباطی ما با مردم هستند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی آبفای گیلان، د ر این نشست حسینی با تبریک سالروز تصویب قانون تشکیل شرکت های آب و فاضلاب گفت:یکی از بهترین تصمیماتی که پس ازپیروزی انقلاب در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید به لحاظ تخصصی بودن و همچنین کنترل منابع باتوجه به رشد جمعیت شهری قانون تشکیل شرکت های آب و فاضلاب بود که پس از آن شاهد رشد و پویایی چشمگیری در این خصوص شدیم.

وی در مورد اهمیت برگزاری این نشست با تاکید براهمیت نقش شوراهای اسلامی شهر ها به عنوان نمایندگان مردم در یک پارلمان محلی ضمن برشمردن لزوم اطلاع حاضران ازفرایند تصفیه و توزیع آب آشامیدنی ، خواستار برقراری ارتباط دوسویه از طریق نمایندگان شوراهای شهر با مردم به عنوان پل ارتباطی میان مردم و شرکت آب وفاضلاب استان گیلان شد.

حسینی همچنین با اشاره به اینکه تصفیه خانه در دو مدول طراحی شده افزود : مدول اول این تصفیه خانه در سال ۱۳۷۸ با ظرفیت تولید ۳ مترمکعب درثانیه به بهره برداری رسیدودر حال حاضر آب شرب ۸ شهر استان را تامین می نمایدمدول دوم نیز که عملیات اجرایی آن از سال ۹۲ آغاز شده کمتر از دوسال دیگر باظرفیت ۳۰۰۰ لیتر درثانیه به بهره برداری خواهد رسید که ظرفیت نهایی تصفیه خانه آب را به ۶۰۰۰لیتر درثانیه ارتقاء خواهد داد.این تصفیه خانه یکی از بهترین تصفیه خانه های آب کشور است که آب را با کیفیتی بسیار مطلوب تولید و دراختیار شهروندان قرار می دهد به نحوی که چه از نظر کمیت و چه از نظر کیفیت قابل مقایسه با زمان ماقبل خود نیست.

رئیس هیأت مدیره شرکت آب وفاضلاب استان گیلان سپس یکی دیگر از اتفاقات مهم در تامین آب شرب گیلان را تغییر منبع آب خام تصفیه خانه از رودخانه سپیدرود به سد آیت اله بهجت عنوان کرد و گفت: برای اصلاح و بهبود شرایط بهره برداری مدول اول و احداث مدول دوم آن از روش BOT در قرارداد استفاده شده که مدت آن ۲۴ سال است.

در ادامه پس از ارائه نقطه نظرات مشاورطرح و سرمایه گذار طرح ، اعضای شورای اسلامی شهرها از مدول اول ودوم تصفیه خانه بزرگ آب گیلان بازدید میدانی به عمل آوردند که مورد استقبال آنان قرار گرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.