ایلام- فرمانده انتظامی استان ایلام گفت: فردی که از طریق فضای مجازی بالغ بر شش میلیارد ریال از ۲۳ هزار نفر کلاهبرداری کرده بود در شهرستان چرداول دستگیر شد.

کلاهبردار ۶ میلیارد ریالی فضای مجازی در چرداول دستگیر شد

به گزارش قدس آنلاین، سردار نور علی یاری شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بررسی های اولیه پلیس مشخص کرد که این متهم با ارسال پیامکی با این مضمون که شما برنده قرعه کشی شده اید و برای دریافت جایزه بایستی مبلغی را به حساب واریز کنید، از طعمه های خود کلاهبرداری کرده است.

وی با بیان اینکه پس از وقوع چندین فقره کلاهبرداری پیامکی از شهروندان در شهرستان چرداول، کارشناسان پلیس این شهرستان موضوع را در دستور کار خود قرار داده اند، افزود: با اشراف اطلاعاتی پلیس متهم در یکی از بخش های شهرستان چرداول شناسایی، دستگیر و تحویل مرجع قضایی گردید.

فرمانده انتظامی استان ایلام بیان داشت: تحقیقات پلیس نشان می دهد که این فرد به همین شیوه از مردم در سه استان بزرگ کشور، اقدام به کلاهبرداری پیامکی کرده است.

نورعلی یاری با اشاره به اینکه فضای مجازی در کنار محاسن زیاد، معایب و تهدیدهای فراوانی را هم برای افراد به همراه دارد، یادآور شد: مردم عزیز به هیچ وجه به پیام های موجود در فضای مجازی که منبع رسمی و قابل استنادی ندارد توجه نکنند و هیچ گاه اطلاعات شخصی و بانکی خود را در فضای مجازی منتشر نکنند.

وی خاطرنشان ساخت: فردی که از طریق فضای مجازی بالغ بر شش میلیارد ریال از ۲۳ هزار نفر کلاهبرداری کرده بود در شهرستان چرداول دستگیر شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.