سانه های خبری حاشیه خلیج فارس با انعکاس افزایش توانمندی تولید و صادرات نفتی جمهوری اسلامی ایران نوشتند: صادرات نفت ایران در سال 2016 به سطح بالا و ثبت یک رکورد رسیده است و همزمان شرکت های جهانی نفتی برای سرمایه گذاری در این زمینه به رقابت با یکدیگر می پردازند.

گزارش رسانه های عربی از رقابت شرکتهای بزرگ نفتی برای سرمایه گذاری در ایران

به گزارش "قدس آنلاین"؛  نشریه پرشمارگان الانباء کویت با اشاره به رکورد زنی فروش نفت ایران به هند در سال 2016 پس از پایان تحریم ها نوشت : ایران درصورتی که طی سال 2015 هفتمین صادر کننده نفت به هند لقب گرفته بود توانست خود را تا رتبه چهارم بالا بکشد.

الانباء می نویسد : هند که سومین کشور خریدار بزرگ نفت در جهان است در سال گذشته نزدیک به 473 هزار بشکه نفت از ایران خریداری کرد که این یک روند رو به پیشرفتی برای ایران نشان می دهد و این مسیر در ماه دسامبر سال 2016 نیز بازهم افزایش یافت و به روزانه بیش از 546 هزار بشکه رسید.
پایگاه خبری معتبر 'گلف 24' نیز در این زمینه نوشت : شرکتهای جهانی در زمان تحریم ها فعالیت های نفتی شان را در ایران کاهش داده بودند چرا که شرایط برای پرداخت تعهدات مالی و همچنین انجام مراحل بیمه امکان پذیر نبود و صادرات نفت ایران نیز به نصف کاهش یافت اما تعامل ایران با شرکت های نفتی پس از لغو تحریم ها به حالت عادی خود بازگشته است.
همچنین به نوشته پایگاه خبری 'عیون الخلیج' هند بعد از چین دومین خریدار بزرگ نفت ایران در آسیا است. کاهش نفت خام صادراتی عربستان و تخفیف ایران به هند از جمله دلایل این مسئله عنوان شده است.
این سایت نوشت: وزیر نفت ایران بارها گفته است که تا بازگشت به سطح تولید قبل از تحریم‌ها ایران هیچ محدودیتی را نمی‌پذیرد. تحریم‌های نفتی آمریکا و اروپا در سال 2012 میزان صادرات نفت ایران را به حدود یک میلیون بشکه در روز کاهش داده بود. بعد از اجرای توافق هسته‌ای (برجام) صادرات نفت ایران به بیش از دو برابر زمان تحریم‌ها رسیده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.