یزد- معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی با اشاره به ضرورت افزایش ظرفیت تعداد تخت‌های روانپزشکی در استان یزد، از افتتاح ۷۰ تخت روانپزشکی جدید در استان یزد همزمان با افتتاح هزار تخت روانپزشکی جدید در کشورخبر داد.

۷۰ تخت روانپزشکی جدید در استان یزد افتتاح شد

به گزارش قدس آنلاین، علی دهقان با اشاره به ضرورت ایجاد زیرساخت های لازم برای ارتقای خدمات بهداشتی و درمانی در استان یزد اظهار داشت: امروز همزمان با افتتاح تخت‌های روانپزشکی در سراسر کشور، تعداد ٤٠ تخت روانپزشکی در بیمارستان حضرت ولیعصر (ع) میبد و ٣٠ تخت در بیمارستان ضیایی اردکان به بهره‌برداری رسید.

وی افزود: در فاز بعدی بهره‌برداری از تخت‌های جدید روانپزشکی استان و تا پایان سال، تعداد ٢٤ تخت دیگر به تخت‌های روانپزشکی شهرستان میبد، ٢٠  تخت در بیمارستان روانپزشکی تفت و ١٠ تخت به بخش روانپزشکی بیمارستان ضیایی اردکان افزوده می‌شود.

دهقان با اشاره به اینکه ارائه خدمات روانپزشکی در سال‌های اخیر مغفول مانده و بیماری‌های روانی در کشور شیوع بیشتری پیدا کرده است،‌ گفت: با بهره‌برداری از تخت های جدید، بخش مهمی از مشکلات بیماران در زمینه ارائه خدمات درمانی و حمایتی مرتفع می‌شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با اشاره به وضعیت مطلوب استان در ارائه خدمات درمانی به بیماران نیازمند در حوزه روانپزشکی اظهار داشت: در حال حاضر ١٠٠ تخت روانپزشکی در بیمارستان روانپزشکی تفت فعال است.

وی خاطرنشان کرد: در راستای اجرای بسته جامع خدمات نوین سلامت روان، از مجموع ١٢٤ تخت جدید روانپزشکی، ٧٠ تحت فعال جهت ارائه خدمات بستری و سرپایی به بیماران روانی افتتاح و در فاز بعدی مابقی این تخت‌ها به بهره‌برداری می‌رسد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی با اشاره به اینکه استان یزد بالاترین میزان افتتاح تخت روانپزشکی را بین سایر استان‌های کشور به خود اختصاص داده است،‌ گفت:‌ مراسم افتتاح همزمان هزار تخت روانپزشکی جدید در سطح  ٣١ دانشگاه، ٦٦ بیمارستان و ٥٨ شهرستان از طریق وب کنفرانس، با حضور وزیر بهداشت و با محوریت دانشگاه علوم پزشکی اهواز برگزار شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.