شهرکرد- مدیرکل کتابخانه های عمومی چهارمحال و بختیاری گفت: به مناسبت گرامیداشت دهه مبارک فجر روز ۱۲ بهمن امسال عضویت در کلیه کتابخانه های عمومی سراسر استان به صورت رایگان می باشد.

۱۲ بهمن عضویت در کتابخانه های عمومی چهار محال و بختیاری رایگان است

به گزارش قدس آنلاین، فرهاد خلیل مقدم ، ظهر شنبه در جلسه انجمن کتابخانه عمومی گفت: فعالیت های کتابخانه های عمومی استان طی نه ماهه سال۹۵ رشد چشم گیری داشته است و در ۴۹ درصد کتابخانه های عمومی استان اقدامات شاداب سازی ازجمله تغییر چیدمان، تغییرات سیستم های روشنایی و فضاسازی صورت گرفته است.

وی افزود: در حال حاضر ۵۰ کتابخانه عمومی در سطح استان در حال فعالیت هستند و در شش ماهه اول سال جاری ۴ کتابخانه جدید در استان افتتاح خواهد شد.

خلیل مقدم تصریح کرد: طبق آمار صورت گرفته توسط نهاد کتابخانه های عمومی سرانه امانت کتاب در استان در سال گذشته ۵۶ هزار نفر بوده که امسال با رشد ۱۲ درصدی به ۶۳ هزار نفر رسیده است.

وی در خصوص رشد ۲۶درصدی عضویت افراد در کتابخانه ها طی نه ماهه گذشته گفت: تهداد افراد عضو در کتابخانه های عمومی استان در سال گذشته حدود ۲۶ هزار نفر بوده است و امسال بالغ بر ۳۲ هزار نفر عضو کتابخانه در استان وجود دارد.

وی با اشاره به فضای کم کتابخانه در شهرستان لردگان تصریح کرد: در راستای افزایش سرانه مطالعه در استان با ارگان های مختلف از جمله سازمان تبلیغات اسلامی، آموزش و پرورش و کانون پرورش فکری تفاهم نامه هایی صورت گرفت تا فضای فیزیکی برای احداث کتابخانه در شهرستان لردگان محیا شود.

خلیل مقدم در خصوص برنامه های اجرایی توسط نهاد کتابخانه های عمومی استان به مناسبت دهه فجر گفت: برگزاری مسابقات نقاشی، قصه گویی و نقد کتاب با محوریت انقلاب و امام خمینی (ره)، غبارروبی گلزار شهدا و دیدار با خانواده شهدا را از جمله اقدامات این نهاد در دهه مبارک فجر برشمرد.

وی تأکید کرد: مسابقه سراسری کتابخوانی انقلاب در سطح استان برگزار می شود و امید است همه دستگاه های تبلیغاتی در این مسابقه همکاری لازم را داشته باشند و شهرداری ها نیز بنرهای اطلاع رسانی این مسابقه را در سطح استان نصب کنند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان در پایان خاطرنشان کرد: به مناسبت گرامیداشت دهه مبارک فجر روز ۱۲ بهمن امسال عضویت در کلیه کتابخانه های عمومی سراسر استان به صورت رایگان می باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.