کرمان- وزیر کشور گفت: از نظام اداری فعلی توسعه و پیشرفت حاصل نمی شود.

نظام اداری فعلی مانع پیشرفت کشور است

به گزارش قدس آنلاین، مصطفی پورمحمدی صبح شنبه در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی که در سالن پیامبر اعظم کرمان برگزار شد، ضمن تسلیت درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی اظهار کرد: ایشان پشتوانه و ستون محکمی برای مدیران و مردم کشور بوده و از دست دادن این بزرگوار خسارت بزرگ و جبران ناپذیری برای ما است.

وی با بیان اینکه ظرفیت های برجسته و ممتاز کرمان انتظار مدیران ارشد نظام را از این استان بالا می برد، ادامه داد: با مدیریت صحیح و زمان بندی شده می توان تولید ناخالص ملی را در استان افزایش داد و در راستای افزایش تولید سرانه ملی گام برداریم.

وی با اشاره به اینکه مدیریت سخت در کرمان به مدیریت نرم تبدیل شده است، ادامه داد: فضای هر منطقه از فضای اجتماعی و سیاسی کل کشور مصون نمی ماند اما می توان با کمترین تأثیر این فضا، به توسعه و پیشرفت اقتصادی رسید.

پورمحمدی با بیان اینکه فعالیت های توسعه ای و اقتصادی نباید در طوفان حوادث قرار گیرند، ادامه داد: مدل توسعه اقتصادی کرمان هوشمندانه و در راستای توسعه استان طراحی شده و به گونه ای است که همه آمارهای توسعه انسانی را مثبت کرده است.

وی با تأکید بر اینکه به دنبال آمارسازی و خوش بین کردن مردم نیستیم، گفت: با بازگو کردن آمار دقیق نرخ رشد به مردم به دنبال شفاف سازی و ایجاد اعتماد در میان مردم هستیم.

پورمحمدی به آمار مورد مناقشه نرخ بیکاری اشاره کرد و گفت: نسبت به چند سال گذشته بالاترین نرخ ورود به بازارکار را داشته ایم.

وی با بیان اینکه امسال یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر وارد بازار کار شده اند، گفت: با اینکه ۶۰۰ هزار نفر در کشور بیکار شده اند، حدود ۷۰۰ هزار شغل جدید در کشور ایجاد شده است.

وزیر دادگستری بیان کرد: با وجود فشار تحریم ها، ملت ایران نشان داد که ملت مقاومی است و می تواند در برابر تحریم های فلج کننده ایستادگی کنند.

وی با بیان اینکه اقتصاد ایران هم در برابر تحریم ها مقاومت نشان داده است، گفت: به همین دلیل جالب نیست در کشور یأس و ناامیدی را در کشور تزریق کرد.

پورمحمدی گفت: بانک جهانی نرخ رشد ایران را با توجه به ظرفیت های اقتصادی آن به بالای شش درصد پیش بینی کرده است و این در گرو تلاش مردم مقاوم و صابر کشور است که با همدلی و همیاری خود بستر پیشرفت را برای مدیران محیا کرده است.

وی در ادامه سخنان خود حقوق های نجومی را ناشی از مشکل نظام اداری دانست و گفت: دولت باید در رفع نواقص نظام اداری کشور تلاش کند.

پورمحمدی افزایش اختیارات بخش خصوصی برای توسعه اقتصادی استان را به عنوان روشی نظام مند رد کرد و گفت: افزایش اختیارات بخش خصوصی یک مدل فراسیستمی است که نظام اداری دور زده است.

وی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی نقشه راه پیشرفت کشور است، افزود: استان کرمان نمونه خوبی در تحقق اقتصاد مقاومتی است.

پورمحمدی ادامه داد: برای رفع مشکلات استان کرمان مدل هایی طراحی شده است که بخشی از آن را استاندار کرمان با دور زدن نظام اداری محقق کرده است. از این نظام اداری توسعه و پیشرفت بیرون نمی آید و برای آن باید چاره ای بیندیشیم.

وی نظام اداری کشور را مانع پیشرفت و توسعه دانست و گفت: حتی اگر به اصلاح نظام اداری بپردازیم، بازهم  با رشد هزینه های آن مواجه خواهیم شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.