اصفهان- امام جمعه موقت اصفهان گفت: آیت الله هاشمی رفسنجانی همواره ثابت قدم بود و در مسیر ارزش های اسلامی مستحکم و استوار گام بر می داشت.

آیت الله هاشمی رفسنجانی در مسیر ارزش های اسلامی گام های استوار بر می داشت

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام  سید مجتبی میردامادی، پیش از ظهر امروز در مراسم یادبود آیت‌الله هاشمی رفسنجانی که در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) اصفهان برگزار شد، افزود: آیت الله هاشمی رفسنجانی در تمام عمرش از هیچ چیز نترسید و با قدرت و شجاعت در راه انقلاب تلاش کرد.

وی تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی در کشور را از درخشان ترین فعالیت های مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی خواند و اظهارکرد: این اقدام باعث شد که بسیاری از جوانانی که برای ادامه تحصیل مجبور به رفتن به خارج از کشور بودند، در داخل کشور به تحصیل خود ادامه دهند.
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان افزود: بسیاری از اختراعات، اکتشافات و پیشرفت های علمی کشور از بدنه دانشگاه آزاد اسلامی شکل گرفت.
وی خاطرنشان کرد: آیت الله رفسنجانی رفیقی خوب، صمیمی و همدلی متدین برای امام و رهبری بود که همواره در اعصار مختلف بار سنگین انقلاب را به دوش می کشید.

حجت الاسلام میردامادی ادامه داد: یاور امام راحل بعد از انقلاب پست های حساس را با توان بالا اداره کرد و دو دوره با آرای بالا ریاست جمهوری را برعهده داشت.
وی افزود: آیت الله رفسنجانی در مجلس شورای اسلامی نیز همچون یک پهلوان به مشکلات کشور رسیدگی می کرد و در دوران جنگ تحمیلی نیز به عنوان فرمانده کل قوا بطور مردانه ادای وظیفه می کرد.
امام جمعه موقت اصفهان تصریح کرد: با نگاهی به زندگی آیت الله هاشمی رفسنجانی باید از خود بپرسیم که آیا توانسته ایم وظیفه خود را بدرستی انجام دهیم و آیا دین انقلاب را امانت کرده ایم.

امام جمعه موقت اصفهان افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی و آیت الله هاشمی رفسنجانی دو یاور همیشگی امام راحل بودند و آیت الله هاشمی رفسنجانی در تمامی مشکلات یاور امام راحل بود و در امر پیروزی انقلاب از ایشان تبعیت کرد.
وی تاکید کرد: سیاست بازی ها، جناح بندی ها و مسائلی از این قبیل نباید ما را از راه خدمت به مردم منحرف کند، چرا که انحراف از راه خدمت به مردم همان چیزی است که شیطان بزرگ بدنبال آن است.

حجت الاسلام میردامادی با اشاره به جمعیت عظیم میلیونی در مراسم ترحیم و خاکسپاری آیت الله هاشمی رفسنجانی افزود: مردم، خدمات و جانفشانی های ایشان را می دانستند و به خوبی در آن مراسم باشکوه دین خود را به ایشان ادا کردند و ما نیز باید قدردان و قدرشناس کردن کشورمان باشیم.

سیاست و اسلام دو مقوله جدا از یکدیگر نیست

امام جمعه موقت اصفهان همچنین در بخش دیگری از سخنانش گفت: اسلام امانت الهی است که آسمانها و زمین نتوانستند مسئولیت آن را بپذیرند ولی انسان مسئولیت آن را پذیرفت.
حجت الاسلام میردامادی ادامه داد: انبیای الهی نمونه بارز امانت داران الهی محسوب می شوند که تطمیع ها و تهدید ها نتوانست آنها را از مسیر صحیح خود منحرف کند.
امام جمعه موقت اصفهان افزود: هنوز برخی فکر می کنند که سیاست و اسلام دو مقوله متفاوت و جدا از یکدیگر است، اما این گونه نیست.
حجت الاسلام میردامادی یادآوری کرد: انبیای الهی به خوبی این موضوع را نشان دادند که دیانت و سیاست جدا از یکدیگر نیست و اندیشه جدایی دیانت و سیاست برخلاف قرآن نیز هست.
وی با اشاره به گفته آیت الله مدرس مبنی بر اینکه سیاست ما عین دیانت ماست و دیانت ما عین سیاست ماست خاطرنشان کرد: یک فرد مسلمان باید سیاسی باشد و آنانی که می پندازند این دو موضوع از یکدیگر مجزاست باید در این فکر تجدید نظر کنند.
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان تصریح کرد: قیام حضرت موسی (ع) و قیام حضرت محمد (ص) نیز نشانگر پیوستگی دیانت و سیاست است.
حجت الاسلام میردامادی با اشاره به انقلاب اسلامی افزود: در عصر ما اتفاقی رخ داد که بعد از انقلاب انبیای الهی بی نظیر بود وآن همان پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی بود.
وی با اشاره به برخی ویژگی ها و صفات امام راحل گفت: ایشان با عظمت تر از کوه ها، آسمان و زمین بودند و همچنین شخصیتی از خود گذشته به شمار می رفتند که توانستند مسئولیت الهی را بپذیرند و انقلاب را به پیروزی برسانند.

یک لحظه به فکر خدمت به مردم نبودن گناهی غیرقابل بخشش برای مسؤلان است

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به رخدادهایی مانند ۱۷ دی و فرمان بی حجابی در دوران پهلوی افزود: این گونه ظلم و ستم ها نشان می داد که در این مملکت جایی برای دین وجود ندارد، بنابراین رهبر کبیر انقلاب احساس وظیفه کرد که فریادهای جانسوز ایشان همچنان در گوش ماست.
وی با بیان اینکه امام راحل یاوران بزرگی در پیروزی انقلاب اسلامی داشتند، گفت: اگر در کنار این انسان بزرگ و آسمانی، یاورانی وجود نداشتند موفقیت امام در امر به پیروزی رساندن انقلاب کاهش می یافت.
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه حق مردم این است که به آنها خدمت شود، خطاب به هیات دولت، استانداران، مدیران کل و همه مسئولان گفت: یک لحظه بیکار نشستن و به فکر خدمت به مردم نبودن گناهی غیرقابل بخشش است و رسیدگی به مشکلات مردم از جمله مشکلات اقتصادی باید همواره در دستور کار و اقدامات مسئولان باشد.
امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به قدرت و عظمت مردم ایران تصریح کرد: مردم ایران نشان دادند که آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند و حتی اگر غلطی از او سربزند مردم کاخ سفید را به تپه ای از خاک تبدیل خواهند کرد.
وی خاطرنشان کرد: قدرت مردم به گونه ای است که آمریکا جرات حمله به ایران را به خود نمی دهد اگر این جرات را داشت ۳۰ یا ۴۰ سال قبل به کشورمان حمله می کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.