ایلام- معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار ایلام گفت: تولید عسل مرغوب از مزیت های استان بوده و یکی از سوغات برجسته ایلام به حساب می آید.

عسل مرغوب سوغات برجسته ایلام است

به گزارش قدس آنلاین، حشمت اله عسگری شنبه در جلسه بررسی خوشه عسل استان ایلام با بیان اینکه اکنون به دلیل نبود برند مشخص، عدم بسته بندی مناسب و ساماندهی، عسل تولیدی استان وضعیت مناسبی ندارد، اظهار داشت: بر اساس بررسی های به عمل آمده یکی از محصولات با کیفیت و مرغوب کشور همین عسل ایلام است.

وی به نبود تنوع در بسته بندی عسل و نیاز به صنایع تبدیلی و بسته بندی اشاره کرد و افزود: می توان با راه اندازی کارگاه های متنوع در زمینه عسل نظیر کارگاه نجاری برای کندو، دوخت لباس، آزمایشگاه کنترل کیفیت، عاج بری و ... این خوشه را تکمیل و راه اندازی کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار ایلام بیان داشت: با راه اندازی خوشه عسل و همچنین برندسازی و بسته بندی علاوه بر بالا بردن کیفیت محصولات، می توان جوانان زیادی را مشغول به کار کرد.

حشمت الله عسگری با بیان اینکه برای راه اندازی خوشه عسل با نام شهر عسل، باید برنامه ریزی کلی صورت گیرد، یادآور شد: بایستی کار مدیریتی دقیقی در این زمینه صورت گیرد و از توان و تجربیات افرادی که سالها است در زمینه پرورش زنبور عسل در استان فعالیت دارند، استفاده شود.

وی خاطرنشان ساخت: تولید عسل مرغوب از مزیت های استان بوده و یکی از سوغات برجسته ایلام به حساب می آید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.