رشت- محمد علی ثابت قدم شهردار رشت در مراسم رونمایی نماد هشت متری با الهام گرفته از هشت سال دفاع مقدس با بیان اینکه فرهنگی ماندگار است که اصالت ذهنی یک جامعه را ماندگار کند گفت: دفاع مقدس یک موضوع فرهنگی است که با پایدار ماندن ، اصالت ذهنی یک جامعه را ماندگار می کند و در عرصه رقابت های جمعی سبب دوام می شود.

نماد جنگ تحمیلی در میدان دفاع مقدس رشت رونمایی شد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین،  ثابت قدم در ادامه اظهار داشت: اگر می خواهیم  کمتر مادی فکر کنیم نیاز به تصویر کشیدن مفاهیم انتزاعی داریم و موضوع هنر موضوعی است که تفکر را برای نسل جدید با زبان خلاقانه ای معنادار می کند.

شهردار رشت افزود: در فضای شهر با اجرای المان در فضای فرهنگی و رویکرد هنر محور یک کالبد تاثیرگذار در انسان  را مورد نظر قرار می دهیم و در نشانه ها موضوعات را متجلی می کنیم.

مرتضی عاطفی شهردار منطقه ۲ رشت نیز در این مراسم با  گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم گفت: سال ها بود میدان دفاع مقدس به این نام در شهر وجود داشت اما المان و نشانی به این نام نبود .

وی خاطرنشان کرد: در طراحی این المان سعی شده  ترکیبی از ابعاد احساسی، اعتقادی و شخصیتی با بکارگیری عناصر معنوی و ریاضیات ایجاد شود که بیان موضوع احساسات مناسب  را به عموم جامعه عرضه کند.

عاطفی با تشکر استاد پورنصرالله  سازنده و طراح این المان در پایان گفت: این المان هدیه کوچکی از طرف مردم شهر به شهدای عزیز و خانواده های آن ها هستند  و امیدواریم به صورت عملی ادامه دهنده راه عملی آن ها باشیم.

دکتر فیروز فاضلی ؛مدیرکل ارشاد استان گیلان نیز در این مراسم با تشکر از دکتر ثابت قدم و شهرداری منطقه ۲ برای نصب این المان گفت: یادمانی پایداری  با خود دارد که تفکر را با خودش بیاورد. ایثار و شهادت هنوز برای جامعه هویت بخش است و تا وقتی این هویت وجود دارد باید برای آن صحبت کرد. خوشحالم که د این شهر چنین خرد جمعی وجود دارد که هرچیزی را می خواهند پایدار کنند با لباس هنر عرضه می کنند.

عبدالله پاکاری، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان نیز در این مراسم گفت:  ارج نهادن فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه  ریشه در باورها و آموزه های دینی ما دارد که در جریان جنگ تحمیلی تجلی یافت.

عبدالله پاکاری در ادامه خاطرنشان کرد:  اقدامات موثر  شهرداری و شورای شهر در خصوص ترویج فرهنگ ایثار و شهادت  طی ۲ سال اخیر نشان دهنده رویکرد مدیریت شهری است و  امیدواریم با همت و تلاش فضای شهر را به عطر شهادت مانوس کنیم و مفاهیم ایثار و شهادت را برای نسل جدید فراهم کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.