ساری- مدیر کل پزشکی قانونی مازندران از افزایش یک درصدی همسرآزاری در سالجاری خبر داد.

افزایش همسر آزاری در مازندران

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل پزشکی قانونی مازندران، دکترعلی عباسی افزود: با توجه به عدم مراجعه اغلب موارد به محاکم قضایی و پزشکی قانونی، آمار دقیقی از میزان همسر آزاری وجود ندارد.

وی به ارجاع دو هزار و ۲۸۹ مورد همسر آزاری طی نه ماه امسال به مراکز پزشکی قانونی اشاره کرد و یادآور شد: این آمار در مدت مشابه سال گذشته دو هزار و ۲۶۱ مورد بوده است.

مدیر کل پزشکی قانونی مازندران گفت: براساس آمار مراجعه کنندگان به مراکز پزشکی قانونی استان، در نه ماه امسال ۴۴ مورد شکایت از سوی مردان بوده است.

دکترعباسی اضافه کرد: شهرستان های ساری و میاندرود با ۵۵۴ مورد، بابل با ۲۷۱ مورد و آمل با ۲۲۵ مورد، بیشرین و شهرهای رامسر با ۲۲ مورد و عباس آباد با ۳۱ مورد کمترین آمار مراجعین همسرآزاری را دارند.

وی تصریح کرد: همسرآزاری به شکل‌های مختلف در جوامع بروز می‌کند و در هر خانواده‌ای با هر شرایط و موقعیت اجتماعی ممکن است نمونه‌ ای از همسرآزاری وجود داشته باشد.

مدیر کل پزشکی قانونی مازندران توضیح داد: از آنجائی که افراد آزار دیده جهت انجام معاینات و تعیین نوع صدمه‌ها به سازمان پزشکی قانونی مراجعه می‌کنند، این امر زمینه مناسبی را جهت انجام بررسی‌های علمی برای یافتن راه‌ حل‌های مناسب در زمینه رفع مشکلات ناشی از همسرآزاری فراهم ساخته است.

دکترعباسی تاکید کرد: با بالا بردن سطح فرهنگی جامعه، مهارت‌های زندگی، بهبود شرایط زندگی و نیز توجه به سنت‌ها و احادیث بزرگان دینی، ترویج فرهنگ دینی در امر ازدواج و روابط خانوادگی و اجتماعی، می‌توان موارد همسرآزاری را به حداقل رساند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.