شیروان- مدیر شبکه بهداشت درمان و مجتمع آموزش عالی سلامت شیروان گفت: طبق دستورالعمل رسیده از سوی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی فروش آب تصفیه سیار در شیروان ممنوع شد.

آب فروشی در شیروان ممنوع شد

به گزارش قدس آنلاین، حسین زارع با بیان اینکه طبق این دستورالعمل توزیع سیار آب تصفیه و غیر تصفیه، ممنوع است گفت: پیرو این دستورالعمل اقدام به صدور اخطاریه بهداشتی و اعلام آن به اتحادیه مربوطه شد.

زارع بابیان اینکه حمل نادرست آب با وسایل نقلیه به درب منازل سبب تهدید سلامتی مردم است افزود: توزیع سیار آب می‌تواند سبب ایجاد مشکلات بهداشتی از قبیل انتقال آلودگی ثانویه آب در سطح شهر شود و مشکلات بهداشتی بسیاری را برای مصرف‌کنندگان به وجود آورد.

وی تصریح کرد: طبق هماهنگی به‌عمل‌آمده با پلیس راهنمایی و رانندگی در صورت مشاهده خودروهای توزیع آب تصفیه‌شده، علاوه بر معرفی متخلف به تعزیرات حکومتی نسبت به توقیف وسیله نقلیه اقدام می‌شود.

زارع از همشهریان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی، مراتب را در اسرع وقت به سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت اعلام کنند تا بازرسان بتوانند در اسرع وقت اقدامات قانونی را به عمل‌آورند.

مدیر شبکه بهداشت درمان و مجتمع آموزش عالی سلامت شیروان بابیان اینکه برای هر خانواده ایرانی یک پرونده سلامت الکترونیکی تشکیل می‌شود افزود: طبق چشم‌اندازهای پیش‌بینی‌شده درراه تحقق (عدالت در سلامت) و طرح تحول سلامت و به‌منظور تحقق اهداف راهبردی کوتاه و بلندمدت پیش‌بینی‌شده برای ارتقای سلامت هر ایرانی مبحث خود مراقبتی به‌طور ویژه موردتوجه قرارگرفته است.

زارع اظهار داشت: این شبکه نیز همزمان با سراسر کشور فعالیت‌های آموزشی خود را در این راستا شروع نموده و به همین منظور انتخاب سفیر سلامت برای هر خانواده ایرانی شاید گزینه‌ای صحیح و قابل‌تأمل و برنامه‌ریزی‌شده باشد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شیروان خاطرنشان کرد: این شبکه همگام با اهداف این برنامه با تربیت سفیر سلامت خانوار، معاینه طبی و تشکیل پرونده الکترونیکی خانواده‌ها در کلیه مراکز بهداشتی و درمانی به‌صورت رایگان را دستور کار قرار داده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.