یزد - فرماندار اردکان گفت: فراهم‌نمودن زمینه سفری ایمن و آسایش مردم در اسکان، امنیت، بهداشت و... از اصلی‌ترین وظایف ستاد شهرستانی است که باید بدان پرداخته شود.

مسافران نوروزی سفیران فرهنگی کشور هستند

به گزارش قدس آنلاین، هادی مقیمی شنبه شب در جلسه ستاد هماهنگی خدمات سفر نوروز ۹۶ شهرستان اظهارداشت: با توجه به تشکیل ستاد استانی خدمات سفر، عملاً برنامه‌ریزی برای ایجاد تسهیلات مناسب برای مسافران در سراسر استان آغاز شده و لازم است دستگاه‌های ذی‌ربط، زمینه استفاده بهینه از این فرصت را فراهم نمایند.

وی با اشاره به اینکه شهرستان اردکان دروازه وردی استان یزد از سه محور مواصلاتی است،خاطر نشان کرد: آماده‌سازی و نظارت جدی بر انجام تعهدات مجتمع‌های بین‌راهی و نیز نصب علایم و بنرهای اطلاع‌دهنده و هشداردهنده در مسیرهای این شهرستان ضروری است.

مقیمی تصریح کرد: مسافران نوروزی به‌عنوان سفیران فرهنگی کشور می‌توانند نقش مهمی در شناساندن جاذبه‌های گردشگری شهرستان داشته باشند.

 فرماندار اردکان استفاده از تجربیات موفق سال‌های پیش و تلاش برای رفع موانع و مشکلات احتمالی را ضروری دانست و ادامه داد: باید در جریان برنامه‌ریزی‌ها به ظرفیت گردشگری شهرستان اردکان بیش‌ازپیش توجه شود.

وی با بیان اینکه تصادفات جاده‌ای  یکی ازمخاطرات سفرهای نوروزی می باشد، خاطرنشان ساخت: متأسفانه این موضوع هر سال جان بسیاری از هم‌وطنان را به‌خصوص در ایام نوروز می‌گیرد و لذا باید با فرهنگ‌سازی و نظارت، بروز این خسارات را کاهش داد.

وی از تشکیل کمیته‌های ده‌گانه شامل حمل‌ونقل و ترافیک، امداد و نجات، انتظامی، امنیتی و ترافیک شهری، هماهنگی امور شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، برنامه‌ریزی و آمار، اسکان و رفاه، تنظیم بازار، ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات، بهداشت، سلامت و محیط‌زیست و اطلاع‌رسانی و تبلیغات خبر داد و افزود: دستگاه‌های مرتبط باید با تشکیل جلساتی در کمیته‌ها، برنامه‌ریزی و آمادگی کافی را برای ارائه خدمات بهتر به مسافران نوروزی کسب کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.