گیلان - مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای گیلان گفت: صرفه‌جویی ۵۰۰ میلیون متر مکعبی آب با شخم زمستانه در شالیزارهای گیلان تحقق پیدا می‌کند.

صرفه‌جویی ۵۰۰ میلیون متر مکعبی آب با شخم زمستانه در گیلان

به گزارش قدس آنلاین ؛کاظم لطفی با اشاره به وجود ۲۳۸ هزار هکتار شالیزار در گیلان اظهار کرد: ۱۸۰ هزار هکتار از اراضی مذکور زیر پوشش شبکه آبیاری و زهکشی سد سفیدرود است.

وی ادامه داد: اگر بتوانیم شخم زمستانه را با آب‌های موجود بدون استفاده از آب سد سفیدرود انجام دهیم حدود ۳۰۰ میلیون متر مکعب صرفه‌جویی در مصرف آب داریم.

مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای گیلان به رهاسازی آب سد سفیدرود از اردیبهشت‌ماه سال آینده اشاره کرد و افزود: اگر بتوانیم در شخم دوم از آب‌های سطحی استفاده کنیم در مجموع حدود ۵۰۰ میلیون متر مکعب آب صرفه‌جویی می‌شود.

لطفی با تأکید بر همکاری کشاورزان به منظور مدیریت منابع آبی زیر زمینی و سطحی، بیان کرد: در آذر و دی‌ماه جاری با بهره‌گیری از ۱۲ تا ۲۰ دستگاه بیل مکانیکی زنجیره‌ای و دو دستگاه لودر لایروبی انهار و رودخانه‌ها را آغاز کردیم و تا بهمن‌ماه امسال به هدف‌گذاری مد نظر در تمام استان می‌رسیم.

وی با قدردانی از تلاش کشاورزان، بیان کرد: شالیکاران از زمان باقی‌مانده برای شخم زمستانه استفاده کنند و این امر موجب ایجاد ذخیره مناسب آب در پشت سد سفیدرود می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.