یزد - شهردار یزد گفت: نباید تمام مشکلات شهر را به گردن شهرداری و اعضای شورای شهر انداخت ‌برخی از مشکلات ساخت و سازهای شهری نتیجه عدم شرایط مطلوب اقتصادی و عدم رقبت سرمایه‌گذاران برای اجرای برخی از طرح‌هاست.

مشکلات شهر را نباید به گردن شهرداری و اعضای شورای شهر انداخت

به گزارش قدس آنلاین، محمدرضا عظیمی‌زاده شنبه شب در جلسه علنی شورای اسلامی شهر یزد اظهارداشت: ایجاد زمینه‌های جذب سرمایه‌گذار در طرح‌های توسعه‌ای شهرداری یزد، ضروری می باشد و با توجه به این که شرایط اقتصادی فعلی در حالت رکود است، طرح‌های شهرداری هم متناسب با شرایط اقتصادی و تمایل سرمایه‌گذار پیشرفت دارند و نمی‌توان انتظار داشت که طرح‌ها طبق شرایط معمول مالی پیشرفت داشته باشند.

وی مشکل اقتصادی شهرداری را فراگیر و مربوط به تمام شهردرای‌های استان دانست و افزود: رمز رفع مشکلات و اجرای اقدامات موثر در شهرداری و شورای شهر اتحاد و همبستگی بیش از پیش است.

شهردار یزد با اشاره به پیگیری‌های انجام شده درمورد پرداخت حق شهرداری‌ها از محل جرایم اخذ شده گفت: خوشبختانه دولت بخشی از اعتبارات جرایم رانندگی را به شهرداری‌ها ابلاغ کرده است.

 عظیمی زاده  به پیگیری‌های انجام شده در مورد اختصاص مبالغ جرایم اخذ شده راهنمایی و رانندگی به شهرداری ها اشاره کرد و تصریح کرد : چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون جرایم رانندگی به شهرداری یزد  از سوی دولت ابلاغ شده و امروز ابلاغیه اعتبار برای شهرداری یزد واصل شده است،‌ و مبلغ اعتبار ابلاغی از محل جرایم رانندگی تقریبا چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون است و می‌توان۱۰۰ درصد آن را جذب کرد.

شهردار خرید و نصب دوربین‌های ثبت تخلف و همچنین خرید علایم و تجهیزات راهنمایی و رانندگی را از جمله اقدامات در دستور کار شهردرای یزد در راستای تأمین امنیت شهروندان در برابر حوادث رانندگی عنوان کرد و گفت: تمام تقاطع‌ها و چهار راه‌های سطح شهر یزد باید هوشمند شود.

شهردار یزد در مورد طرح میدان آیت الله خاتمی افزود: این طرح تقریبا تمام است و روز جمعه آسفالت آن انجام می شود.

عظیمی‌زاده با اشار ه به این که عملیات روشنایی زیرگذرمیدان آیت الله خاتمی نصب شده و در هفته آینده کار تکمیل و آماده بهره‌برداری می‌شود، خاطرنشان ساخت : طرح عمرانی بلوار طالقانی هم به صورت جدی شروع و اجرای فندانسیون‌های آن در حال انجام است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر یزد نیز در این نشست تدوین برنامه‌های متنوع و نشاط‌ آور در سطح شهر را ضروری دانست و گفت: صنایع از نماینده فوتبال استان یزد حمایت کنند.

وحید رضا خباززاده با اشاره به ضرورت تدوین برنامه‌های راهبردی برای ایجاد نشاط اجتماعی در شهر یزد، اظهار  داشت: برنامه‌های حمایتی از ورزش‌های مختلف نقش مهمی در توسعه برنامه‌های فرهنگی بین اقشار مختلف جامعه به ویژه جوانان ایفا می‌کند.

وی  با بیان این که صنایع باید بیش از پیش از ورزش استان حمایت کنند،‌ گفت: ایجاد زمینه‌های لازم برای شکوفا شدن استعداد و ظرفیت‌های ورزشی جوانان،‌ یکی از مهمترین رسالت صنایع مختلف در سطح استان و شهر یزد است.

این مسؤول با اشاره به آسیب و ضررهای صنایع آلاینده و همچنین خسارت‌هایی که این صنایع برای یزد دارند، افزود: متأسفانه علی رغم وجود ظرفیت مناسب صنایع آن طور که باید و شاید از مردم و ورزش یزد حمایت نمی‌کنند.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر یزد نیز با اشاره به ضرورت تدوین برنامه‌های منسجم در راستای کسب رضایت بیش از پیش مردم از فعالیت‌های عمرانی و فرهنگی شهرداری، گفت:‌ شهرداری می‌تواند در بحث کف‌سازی خیابان قیام برای رضایت بیشتر مردم از آسفالت رنگی استفاده کند.                                        

ملیحه امینی‌اصل افزود: بررسی بودجه شهر یزد مستلزم تحویل طرح عوارض به شورای اسلامی است.

وی با بیان این که بودجه شهرداری یزد برای سال آینده ۴۵۵ میلیارد تومان تعیین شده است،‌گفت: از کل میزان بودجه تعیین شده ۳۵ درصد جاری و ۶۵ درصد عمرانی است.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر یزد در مورد نارضایتی مردم از افتتاح زیرگذر خاتمی، تصریح کرد: بهتر است اعضای شورای شهر و شهرداری با بررسی دقیق زمان واقعی افتتاح این زیرگذر را تعیین و به مردم اعلام کنند.

این مسؤول در مورد کف‌سازی خیابان قیام خاطرنشان ساخت: عملیات کف‌سازی خیابان قیام از جمله اقدامان مطلوب شهرداری در راستا ساماندهی بافت تاریخی و مرکزی شهر است و استفاده از تنوع‌های رنگی برای کف‌سازی خیابان قیام را از جمله اقدامات موثر در کسب و افزایش بیش از پیش رضایت مردم می باشد و استفاده از آسفالت‌های رنگی نقش مهمی در زیباسازی مبلمان شهری ایفا می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.