آستارا- مدیرکل گمرک شهرستان آستارا گفت: امسال درآمد کل گمرکات استان گیلان بیش از ۷۷۶ میلیارد تومان بوده و گمرکات گیلان در اکثر رویه‌های گمرکی رشد چشمگیری داشته است.

گمرک استان گیلان امسال بیش از ۷۷۶ میلیارد تومان درآمد داشته است

به گزارش قدس آنلاین ؛ رسول امیدی صبح یکشنبه در نشست خبری در رشت با اشاره به اینکه امسال گیلان ۲ میلیون و ۱۱۸ هزار و ۴۵ تن واردات در گمرک آستارا داشته است خاطرنشان کرد: ارزش ریالی این میزان واردات یک میلیارد و ۸۶۰ میلیون و ۳۴۵ هزار دلار  بوده که نسبت  به مدت مشابه سال گذشته این میزان واردات به میزان وزنی ۴۱ درصد و به‌میزان ارزشی ۶۲ درصد افزایش داشته است.

وی تجهیزات نظامی، آهن آلات، گندم و جو، تخته روسی، ماشین آلات صنعتی و لوازم برقی را عمده اقلام وارداتی اعلام کرد و افزود: صادرات از اهمیت بیشتری در تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی برخوردار است و این مقوله برای گمرک آستار اهمیت ویژه‌ای دارد.

مدیرکل گمرک آستارا با تاکید بر اینکه گمرک استان امسال در تمامی رویه‌های گمرکی  شاهد رشد و افزایش بوده است تصریح کرد: ترانزیت خارجی گمرک آستارا در امسال  ۱۵۰ هزار تن به ارزش ریالی ۱۷۸ میلیون و ۸۱۱ هزار دلار بوده است.

وی با بیان اینکه گمرک آستارا در ترانزیت خارحی مبدا با کاهش روبه رو بوده است تاکید کرد: در ترانزیت خارجی مقصد کمرگ آستارا ۸۰۰ میلیون دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۷۰ درصد افزایش داشته است.

وی با تاکید بر اینکه گمرک آستارا در صادرات چمدانی رتبه نخست کشور را دارد خاطرنشان کرد: امسال تعداد کامیون‌های تخلیه شده در گمرک آستارا ۲۵ هزار دستگاه و کامیون‌های بارگیری شده ۹۷ هزار و ۵۰۰ دستگاه بوده که در مقوله تخلیه کامیون ۸۶ درصد و مقوله بارگیری ۳۴ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل گمرک آستارا کشتی‌های وارده به بنادر استان را ۸۳۵ فروند اعلام کرد و افزود: امسال درآمد کل گمرکات استان گیلان با احتساب ارزش افزوده بیش از ۷۷۶ میلیارد تومان بوده که با توجه به سنوات گذشته گمرکات گیلان در اکثر رویه‌های گمرکی با رشد چشمگیری مواجه بوده است.

وی با بیان اینکه در مقوله واردات گمرک بندرانزلی رتبه سوم کشور را دارد تصریح کرد: با توجه به مقوله مبارزه با پدیده شوم قاچاق در حوزه مربوط به کمرگات استان امسال ۴۲ پرونده به ارزش ریالی ۷۷ میلیارد ریال تشکیل شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.