گیلان- معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: در ۱۰ درصد از اراضی شالیزاری سراسر گیلان شخم زمستانه انجام شده و اراضی شالیزاری غرب و شرق استان به‌طور همزمان در حال انجام این فرآیند هستند.

شخم زمستانه شالیزارهای استان گیلان آغاز شد

به گزارش قدس آنلاین، حبیب جهانساز با اشاره به اینکه شخم زمستانه در بیشتر اراضی شالیزاری استان آغاز شده است اظهار داشت: در ۱۰ درصد از اراضی شالیزاری سراسر گیلان شخم زمستانه انجام شده و اراضی شالیزاری غرب و شرق استان به‌طور همزمان در حال انجام این فرآیند هستند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان با تاکید بر اینکه فرآیند شخم زمستانه در استان گیلان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۵۰ درصد افزایش داشته است افزود: در حال حاضر ۲۴ هزار هکتار از اراضی شالیزاری گیلان زیر شخم زمستانه رفتند.

جهانساز با بیان اینکه مقدمات توزیع کود شیمیایی در استان فراهم شده و امسال برنامه‌ریزی جذب ۱۱۳ هزار تن انواع کود در استان پیش‌بینی شده است تصریح کرد: در حال حاضر بالغ بر ۳۵ هزار تن کود شیمایی در استان جذب شده است و با نزدیک شدن به شروع سال زراعی این میزان افزایش می‌یابد.

وی با تاکید بر اینکه تاکنون بالغ بر ۲ هزار و ۷۰۰ تن کود شیمیایی در بین کشاورزان سطح استان توزیع شده است بیان کرد: بالغ بر ۹۲ هزار تن در فصل زراعی سال گذشته کود شیمیایی در بین کشاورزان سراسر استان گیلان توزیع شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.