گرگان- معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر گلستان گفت: با توجه به شرایط ناپایدار جوی در استان مردم از سفرهای غیرضروری خودداری کنند.

گلستان لغزنده است/مسافران بازمانده درراه امدادرسانی شدند

به گزاش قدس آنلاین، علیرضا صیاد به برودت هوا و شدت کولاک در روزهای اخیر در گلستان اشاره و اظهار کرد: برف و کولاک محورهای کوهستانی استان را تحت پوشش قرار داده و محورهای توسکستان، خوش ییلاق و شش آب سفیدپوش شدند.

وی با بیان اینکه در پی بارش برف، دید رانندگان در این مسیرها کاهش پیدا کرده است، ادامه داد: تیم های امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان در محورهای مختلف حضور مستمر دارند و با توجه به شرایط موجود در این محورها عملیات امدادرسانی را از حدود ساعت ۱۳ و ۵۰ دقیقه دیروز آغاز کردند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر گلستان با بیان اینکه تا کنون ۹ تیم امدادی وارد عمل شده و عملیات ها همچنان ادامه دارد، گفت: گروه های عملیاتی هلال احمر استان از دیروز به بیش از ۲۰۰ نفر از مردم کمک رسانده و ۵۱ قوطی کنسرو برای مسافران در راه مانده توزیع شده است.

وی ادامه داد: ۱۸ نجاتگر در این محورها حضور دارند و ۹ آمبولانس به صورت دائم در حال خدمت‌رسانی به شهروندان و مسافران در راه مانده است.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر گلستان به شهروندان این استان توصیه کرد به دلیل وضعیت ناپایداری که بر جو استان حاکم بوده و تغییرات ناگهانی هوا را به دنبال خواهد داشت، از سفرهای غیرضروری خودداری کنند.

وی تأکید کرد: به منظور پیشگیری از حوادث احتمالی، رانندگان قبل از انجام سفر نسبت به وضعیت مسیرهای موردنظر استعلام های لازم را از پلیس راه و اداره راهداری دریافت کنند تا از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری شود.

صیاد همچنین در ادامه به مردم توصیه کرد در صورت پیشامد سفرهای ضروری خوراکی های پرکالری و کم حجم همراه خود داشته باشند. وی ادامه داد: مردم همراه داشتن زنجیر چرخ، اطمینان از سلامت وسایل نقلیه، همراه داشتن جعبه کمک های اولیه را در طول سفرهای خود فراموش نکنند.


 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.