رئیس کمیته قرآنی ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی از اعزام کاروان های قرآنی در ایام الله دهه فجر به استان های محروم کشور خبر داد.

کاروان های قرآنی در ایام فجر به استان های محروم اعزام می شوند

به گزارش «قدس آنلاین»،  مهدی قره شیخلو گفت:‌ برخی برنامه های قرآنی دهه فجر نسبت به سال قبل تغییراتی کرده و بعضی برنامه ها به آن اضافه شده که از جمله می توان به اعزام گروه های قرآنی به استان های محروم یاد کرد که سال های قبل برنامه ریزی آن از سوی دستگاه های استانی صورت می گرفت.
وی اعزام کاروان قرآنی به استان های محروم را از اولویت های برنامه های دهه فجر امسال دانست و گفت: امسال توجه ویژه ای به استان های محروم همچون برخی استان های مرزی داریم.
این قاری قرآن افزود: با توجه به این که مسئولیت کمیته قرآنی ستاد فجر با سازمان دارالقرآن الکریم است، برنامه ریزی های لازم از دو ماه قبل آغاز و کمیته های استانی راه اندازی شده و جلسات تخصصی نیز با دستگاه های قرآن تهران برگزار شده است.
رئیس سازمان دارالقرآن الکریم از توجه به کیفیت برنامه های امسال کمیته قرآنی ستاد دهه فجر سخن گفت و اضافه کرد: امسال به صورت خصوصی جلساتی را با دستگاه ها و سازمان ها برگزار کردیم و مشغول جمع بندی برنامه ها هستیم و قرار است پس از گزارش دستگاه های استانی، اطلاع رسانی لازم صورت گیرد.
وی همچنین از برپایی یک مسابقه رسانه ای خبر داد و گفت: بر اساس هماهنگی ها با صدا و سیما، در ایام الله دهه فجر یک مسابقه رسانه ای با محور قرآن و انقلاب و امام خمینی(ره) برگزار می شود که جزییات آن در آینده اعلام می شود.
به گزارش ایرنا در دهه فجر سال گذشته استان های آذربایجان شرقی، اردبیل، تهران، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، فارس، کردستان، کرمان، لرستان، مازندران، هرمزگان و یزد میزبان جشن های قرآنی بودند.  
تجدید میثاق با آرمان های حضرت امام(ره)، تجلیل از ۲۸ استاد و پیشکسوت قرآنی، مراسم ویژه در جایگاه جلوس امام خمینی(ره)، توزیع هزاران جلد قرآن و کتاب های سبک زندگی اسلامی در نمایشگاه های قرآنی استانی و برپایی صدها کرسی تلاوت و محفل انس با قرآن از مهمترین برنامه های سال گذشته کمیته قرآنی ستاد دهه فجر بود.
کمیته قرآن ستاد دهه فجر را نمایندگانی از دستگاه ها و سازمان هایی همچون شورای توسعه فرهنگ قرآنی، وزارت آموزش و پرورش، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت ورزش و جوانان، سازمان اوقاف و امور خیریه و شورای عالی قرآن تشکیل می دهد.  
صدا و سیما به ویژه شبکه قرآن سیما و شبکه رادیو قرآن، خبرگزاری ایکنا، دارالقرآن های نیروهای مسلح، سازمان بسیج دانشجویی، بنیاد شهید و امور ایثارگران، اتحادیه موسسات قرآنی مردمی کشور و اتحادیه تشکل های قرآنی کشور از دیگر نهادهای عضو کمیته قرآن ستاد دهه فجر هستند.  
شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی نیز هفته گذشته ضمن اعلام عناوین بزرگداشت سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و ایام ‌الله دهه فجر، شعار محوری این ایام را «گفتمان انقلاب اسلامی، زمینه ساز امنیت پایدار و تحقق اقتصاد مقاومتی» اعلام کرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.