رئیس برکنارشده فدراسیون تیراندازی تعیین سرپرست برای این فدراسیون را خلاف منشور المپیک دانست و گفت: قطعا این موضوع تبعات داخلی و زیادی خواهد داشت.

ادعای احقاق حق مهدی هاشمی در گفتگو با قدس آنلاین/ اقدام وزارت غیرقانونی است

به گزارش قدس آنلاین، سرانجام بحث های مطرح شده در رابطه با مدیریت فدراسیون تیراندازی و غیرقانونی بودن ادامه آن به خاطر ملغی اعلام شدن انتخابات این فدراسیون، منجر به انتخاب سرپرست از سوی وزارت ورزش شد. بر این اساس مهدی مبینی با حکم وزیر ورزش و تا زمان برگزاری انتخابات فدراسیون تیراندازی به عنوان سرپرست این فدراسیون منصوب شد امابه نظر می رسد این اقدام نه تنها باعث بسته شدن پرونده حواشی مدیریت تیراندازی نمی شود بلکه سرآغازی خواهد بود برای حواشی جدید پیرامون این رشته!

این را می توان از صحبت های مهدی هاشمی برداشت کرد که مدعی است انتخاب سرپرست برای فدراسیون تیراندازی تبعات داخلی و بین المللی زیادی به همراه خواهد داشت و قطعا من هم از طریق مراجع داخلی پیگیر موضوع خواهم بود. 

* نظرتون در مورد برکنار شدن از ریاست فدراسیون تیراندزای چیست؟
- نظر من طبق اساسنامه است یعنی اینکه این اقدام غیر قانونی بود. انتخابات فدراسیون ها بر اساس اساسنامه برگزار می شود و انتخابات دو سال پیش فدراسیون تیراندازی هم مغایرتی با اساسنامه نداشت که بخواهند آن را ملغی اعلام کنند. بنابراین اقدام انجام شده برای انتخاب سرپرست مغایر با قانون است. 

* فکر می کنید این اقدام چه تاثیری به همراه داشته باشد؟ مشکل ساز خواهد شد؟
- باید منتظر تبعات داخلی و خارجی این مسئله باشیم. به هر حال وقتی اقدامی خلاف قانون و مقررات انجام می شود، تبعاتی به همراه دارد. البته من  به خاطر مصلحت تیراندازی اجازه نمی دهم پای مراجع بین المللی به این موضوع باز شود اما قطعا از طریق مراجع داخلی پیگیر موضوع خواهم بود. 

* اما این دیوان عدالت اداری بود که انتخابات تیراندازی را ملغی اعلام کرد. چطور می خواهید موضوع را پیگیری کنید؟
- دیوان عدالت اداری یکی از نهادهاست. مراجع زیادی برای پیگیری موضوع وجود دارد. در هر صورت حتما این حق باید برای من محفوظ بماند که این موضوع را پیگیری کنم و به نتیجه برسانم. 

* راستی وزارت ورزش جطور موضوع را به شما اعلام کرد؟
- من از طریق رسانه ها از انتخاب سرپرست باخبر شدم نه وزارت ورزش، از همین هم تعجب می کنم که چرا اینچنین رفتار کردند. انجام این گونه حرکت و رفتار از مدیرانی که مدعی اخلاق مداری هستند، خیلی عجیب است. اقدام وزارت ورزش برای انتخاب سرپرست نه تنها از نظر قانونی بلکه به لحاظ اخلاقی قابل انتقاد است. 

و صحبت پایانی؟
- من که طی نامه ای خداحافظی خود را اعلام کرده ام اما قطعا پیگیر موضوع خواهم بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.