اعضای کمیته فرهنگ و تمدن اسلام و ایران شورای عالی انقلاب فرهنگی درنظر دارند با توجه به راه‌اندازی ستادهای علم و فناوری در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ستاد فرهنگ و تمدن اسلام و ایران نیز در این معاونت راه‌اندازی شود.

راه اندازی ستاد فرهنگ و تمدن اسلام و ایران در معاونت علمی ریاست جمهوری

به گزارش «قدس آنلاین» به نقل از مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، جلسه ۲۰۹  کمیته فرهنگ و تمدن اسلام و ایران شورای عالی انقلاب فرهنگی، به ریاست علی اکبر ولایتی در محل دبیرخانه این شورا برگزار شد.

 در ابتدای این جلسه ولایتی با اشاره به ابعاد شخصیتی مرحوم علی شریعتمداری عضو پیشکسوت شورای عالی انقلاب فرهنگی، درگذشت تاسف بار ایشان را به جامعه علمی کشور تسلیت گفت و برای ایشان رحمت و غفران الهی مسئلت کرد.
در ادامه جلسه گزارش برگزاری پانزدهمین آئین بزرگداشت حامیان نسخ خطی ارائه شد و اعضای کمیته ضمن تقدیر از برگزارکنندگان این مراسم بر لزوم حفاظت از میراث به‌ جامانده در قالب نسخ خطی تأکید کردند.
دستور بعدی جلسه کمیته فرهنگ و تمدن اسلام و ایران شورای عالی انقلاب فرهنگی، همایش گرامیداشت محمد بن زکریای رازی بود که با توجه به ترجمه کتاب الحاوی بر انتشار این اثر فاخر در قالب و شکلی مناسب تأکید شد.
همچنین در این جلسه اعلام شد به درخواست کمیته فرهنگ و تمدن اسلام و ایران و با توجه به راه‌اندازی ستادهای علم و فناوری در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ستاد فرهنگ و تمدن اسلام و ایران نیز در این معاونت راه‌اندازی خواهد شد.
علی وطنی نماینده معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به نقش فناوری‌های فرهنگی، توجه بیشتر به علوم انسانی و فرهنگی را از برنامه‌های آتی این معاونت اعلام کرد.
وطنی با اشاره به انعقاد قرارداد همکاری‌های علمی و فرهنگی میان آستان قدس رضوی (ع) و معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری بر لزوم استفاده بیش از پیش از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های آستان قدس رضوی (ع) تأکید کرد.
در پایان این جلسه نیز اقدامات و برنامه‌های دانشگاه فرهنگیان به‌منظور تقویت و تحکیم آموزش تاریخ فرهنگ تمدن اسلام و ایران مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.