سخنگوی «جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی» گفت: بیکاری و رکود و مشکلات اقتصادی و حقوق‌های نجومی از مشکلات اصلی کشور است

معرفی  کاندیدای جبهه مردمی نیروهای انقلاب در اردیبهشت ماه / وحدت و مطالبات مردمی، برنامه بلند مدت جبهه / مرامنامه جبهه به زودی رونمایی می شود

به گزارش «قدس آنلاین»،  نخستین نشست خبری مرضیه وحید دستجردی سخنگوی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی عصر امروز یکشنبه ۲۶ دی ماه با حضور اصحاب رسانه برگزار شد.

دستجردی در این نشست با بیان اینکه امیدواریم این جلسات به صورت منظم برگزار شود، ارتحال آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی را تسلیت گفت و اظهار داشت: ما درگذشت و فقدان حضرت آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی یار دیرین حضرت امام و مقام معظم رهبری و ریاست محترم فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام را تسلیت می‌گوییم و امیدواریم رحمت واسعه و غفران الهی شامل حال ایشان شود.

سخنگوی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در پاسخ به سوال خبرنگار فارس درباره مهم‌ترین مسئله حال حاضر انقلاب اسلامی اظهار داشت: اصحاب رسانه چشم و گوش مردم هستند و مسائل مردم را منعکس و به مسئولان می‌رسانند، امروز معضلاتی در نظام اجرایی وجود دارد که به هیچ وجه قابل چشم‌پوشی نیست و هیچ خانه‌ای نیست که در آن فردی با بیکاری دست به گریبان نباشد.  

وی با اشاره به رکود بی‌سابقه که همه چیز را به فلج شدن دچار کرده است، افزود: رکود، بیکاری، مشکلات اقتصادی، حقوق‌های نجومی و آنچه نظام بانکی بیمار ما به آن مبتلاست از مهم‌ترین مشکلات است؛ به طور مثال کسی که ۳۰۰ چک بی‌محل کشیده دوباره بیش از ۶ هزار چک در اختیارش گذاشته می‌شود. لذا نگاه به بیگانه برای رفع مشکلات و بی توجهی به نیروهای داخلی و درون‌زا و مردمی و توسعه داخلی از مهمترین مسائل کشور است.

وحیددستجردی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار فارس مبنی بر ویژگی‌های کاندیدای نهایی جبهه مردمی، خاطرنشان کرد: برنامه ما دوگانه است، اول اینکه وحدتی بین نیروهای مردمی که معتقد به ارزش‌های انقلاب و حضور مردم هستند ایجاد کنیم و این تشکل برای آینده نیز باقی بماند و رویکرد دیگر اینکه در انتخابات شرکت گسترده‌ای داشته باشیم و کاندیدایی که در نهایت معرفی می شود بتواند مطالبات مردم را به ظهور برساند و اجرایی کند.  

سخنگوی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی تأکید کرد: ما به همین دلیل مجمع استانی تأسیس کردیم تا افراد شاخص از استان‌های مختلف شرکت کنند و حدود سیصد نفر تاکنون شرکت کرده‌اند.

وی از برگزاری مجمع عمومی ملی در هفتم بهمن ماه خبر داد و یادآور شد: این مجمع با حضور افراد از سراسر کشور و استان‌ها و چهره‌های شاخص برگزار می‌شود و سه بار تکرار خواهد شد؛ در واقع این مجمع دو هزار نفری یک بار در هفت بهمن و یک بار نیز در اسفند و اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد، البته صدها جلسه در استان‌ها و تهران در حال برگزاری است و همین هفته نیز در تهران مجامعی برای انتخاب شاخص‌ها داشته‌ایم و در هفته آتی نیز برگزار خواهد شد که نتیجه آن در مجمع ملی اعلام می‌شود.

وحیددستجردی با بیان اینکه ما قبلا نیز اعلام کرده‌ایم که جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی دست هر گروه و فردی را که در جهت مطالبات مردم و گفتمان عدالت‌محوری و مردم سالاری باشد می‌فشاریم و از این رو مذاکرات مختلفی با افراد و گروه‌های دلسوز انقلاب صورت می‌گیرد.

سخنگوی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی با بیان اینکه تشکیل خود جبهه مردمی حاصل کار یکساله است که با حضور افراد شاخص و جریان‌هایی که معتقد به کار مردمی و ارزش‌ها بوده‌اند صورت گرفته است، گفت: شاید برخی گروه‌ها نیاز به مذاکره بیشتری داشته باشند اما تمرکز ما این است با کسانی که دلسوز انقلاب و کشور هستند به وحدت برسیم.

وی تصریح کرد: نظر جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی «نه» قاطع به وضع موجود اجرایی کشور است چرا که سیستم اجرایی کشور در شأن مردم نیست و همتی که برای رفع مشکلات مردم وجود داشته باشد دیده نمی‌شود. لذا ما قطعا برای اصلاح این وضعیت نهایت تلاش خود را خواهیم کرد.  

وحیددستجردی با بیان اینکه این تلاش به این معناست که اگر به کسی آری گفته شد در واقع نه گفتن به وضع موجود است و آری به کسی است که بتواند وضع موجود را اصلاح کند.  

سخنگوی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی با اشاره به رونمایی از مرامنامه که به زودی صورت می‌گیرد، گفت: ما در جهت وحدت نیروهایی که به مرامنامه جبهه معتقد هستند تلاش می‌کنیم و همه افراد معتقد به این مرامنامه می‌توانند عضو جبهه مردمی نیروهای انقلاب باشند و ما از همه نظرهای پیشنهادی و نقادی‌ها استفاده می‌کنیم.

وی تأکید کرد: نظر جبهه تعدد کاندیداها نیست و ما در نهایت به یک کاندیدا می‌رسیم که این فرد نیز از پایین به بالا مشخص می‌شود البته ما هنوز کسی را تعیین نکرده‌ایم لذا با یک کاندیدا که از بطن مردم و با دموکراسی تعیین می‌شود به نتیجه می‌رسیم و تاکنون شاهد چنین دموکراسی و مردم‌سالاری در انتخاب کاندیدا نبوده ایم.

وحیددستجردی درباره نظر این جبهه برای انتخابات شورای شهر به حضور مهدی چمران از اعضای شورای شهر در هیأت مؤسس این جبهه اشاره و خاطرنشان کرد: نمی‌توان اهمیت شورای شهر را نادیده گرفت اما ما به این منظور برنامه داریم ولی این مسئله در حاشیه برنامه انتخابات ریاست جمهوری خواهد بود.  

سخنگوی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی ادامه داد: برنامه ما در آینده دوگانه خواهد بود، در وهله اول ما به دنبال وحدت، ادامه مسیر و پیگیری مطالبات مردم هستیم و در برنامه دوم که کوتاه مدت است برنامه ما حضور در انتخابات سال ۹۶ است.  

وی با بیان اینکه ما همه این موارد را پیگیری می‌کنیم چرا که معتقد به کار تشکیلاتی هستیم یادآور شد: حدود چهار سال قبل تشکیلاتی برای رفع مشکلات اجتماعی، معیشتی، فرهنگی و حتی سیاسی زنان تشکیل شد.

وحیددستجردی اظهار داشت: همه تلاش ما این است که این جبهه مردمی برای نیروهای انقلاب، رسیدگی به مطالبات مردم و حضور در انتخابات مختلف ماندگار و مانا باشد.

سخنگوی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی تأکید کرد: ما درباره مسائل اساسی کشور بیانیه خواهیم داد و به زودی حضور گسترده‌تر این جبهه را در آینده خواهید دید.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چقدر شانس پیروزی قائل هستید، اظهار داشت: همه احزاب و گروه هایی که معتقد به وجود مسائل و مشکلات کشور در سیستم اجرایی هستند حرکت این جبهه مردمی را تأیید و آن را امضا کرده‌اند و تا پیش از این حدود ۳۶۰ نفر فعالان سیاسی و فرهنگی از حامیان جبهه بوده‌اند و امروز ۱۹۰ نفر دیگر نیز در کنار تعداد زیادی از افراد تأثیرگذار در سیستم اعلام حمایت کرده‌اند.  

وحیددستجردی درباره تعامل با جبهه پایداری اظهار داشت: ما برای جبهه پایداری احترام قائلیم و مذاکراتی را در گذشته و هم‌اکنون با آنها داشته‌ایم و این مذاکرات در جریان است و امیدواریم به نتیجه مطلوب برسد چرا که آنها را از دلسوزان انقلاب می‌دانیم.

سخنگوی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی درباره اخذ مجوز این جبهه از وزارت کشور خاطرنشان کرد: گرفتن مجوز پروسه‌ای طولانی است اما کارهای آن انجام شده و این جبهه مجموعه‌ای از تشکل‌هاست که همه ویژگی‌های قانونی را دارد و مشکلی برای مجوز نیست. به ویژه اینکه این جریان فراجناحی، ‌فراحزبی و فرااصولگرایی است و همه نیروهای انقلاب را در بر می‌گیرد.

وی با اشاره به هیأت موسس ۱۰ نفره جبهه مردمی ادامه داد: ساز و کاری که برای وحدت پایه‌ریزی شده از پایین به بالاست بر خلاف آنچه برخی انتظار داشتند خلاف این و الیگارشی باشد اما از مجموعه مردمی و تشکل‌ها خواهد بود و ۲۲ صنف نمایندگان خود را برای مجمع عمومی ملی معرفی می‌کنند و در نهایت همه اسامی معرفی شده مجمع ملی به رأی گذاشته می‌شود و به نظر واحد می‌رسیم.

وحیددستجردی با اشاره به حمایت‌ حداکثری افراد و جریان‌ها از این جبهه خاطرنشان کرد: ما تاکنون حمایت ۹۹ درصدی از جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی داشته‌ایم و امیدواریم با حضور همه دلسوزان به صددرصد برسد هر چند که تاکنون حمایت ها فراتر از انتظار ما بوده است.

سخنگوی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی ادامه داد: پایگاه اطلاع‌رسانی این جبهه نیز آماده شده است که آخرین اخبار و گفت‌وگوهای طرفینی در آنجا انجام می‌شود.  

وی افزود: هفتم بهمن ماه مجمع عمومی ملی متشکل از دو هزار نفر از سراسر کشور که شامل ۵۰۰ نماینده صنوف مختلف شامل جوانان، کارگران، کشاورزان، ‌ علما و زنان هستند، تشکیل می‌شود و هزار و ۵۰۰ نفر بقیه از سراسر کشور در مجامع استانی انتخاب می‌شود.  

وحیددستجردی در تشریح ساز و کار این فرایند توضیح داد: از ۱۰ نفر هیأت موسس هیچ یک نباید کاندیدای ریاست جمهوری آینده باشند چرا که مشکلاتی که در گذشته داشته‌ایم به خاطر ذی‌نفع بودن افراد موسس بوده است؛ از مجمع عمومی باید ۱۵ نفر دیگر نیز رأی بیاورند و آنها هم نباید کاندیدا باشند و مجموع این ۲۵ نفر با هم کار هیأت رئیسه مجمع را پیش می‌برند.  

سخنگوی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی افزود: از بین کسانی که کاندیدا شده و کسانی که به مجمع معرفی می شوند پالایش صورت گرفته و بر اساس شاخص‌ها که ۱۲ - ۱۵ پیش نویس آن آماده شده تطبیق بر روی افراد صورت گرفته و در نهایت به کاندیدای واحد ۹۶ خواهیم رسید.

وی با بیان اینکه طبق مرامنامه همه جناح های مختلف که معتقد به مردم و سیستم نظام ولایی و راه امام و رهبری باشند می‌توانند بیایند و عضو شوند و ما ممنوعیتی برای عضویت نداریم، افزود: هدف ما اتحاد برای رفع مشکلات مردم است و از این رو کاندیدای نهایی، کاندیدای مردمی است که معتقد به ارزش‌های انقلاب اسلامی باشد.

وحیددستجردی با اشاره به حمایت آیات و علما از جبهه مردمی نیروهای انقلاب گفت: ما حمایت آیت‌الله موحدی کرمانی، ریاست جامعه روحانیت مبارز و آیت‌الله یزدی رئیس جامعه مدرسین را داریم که هر گاه صلاح بدانند حمایت خود را اعلام می‌کنند.

سخنگوی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی تصریح کرد: جبهه مردمی نیروهای انقلاب یک جریان مردمی و برخاسته از مطالبات آنهاست.

وی یادآور شد: مجمع عمومی ملی کاندیداها را مشخص و بر اساس شاخصه‌ها و انطباق با کاندیداها به نظر واحد می‌رسد. لذا زمانی که تشکل‌ها و احزاب و گروه های دلسوز مردمی و انقلابی حمایت‌شان را اعلام کنند، ما به آن کاندیدای واحد می‌رسیم و آنجاست که ائتلاف شکل گرفته است.

وحیددستجردی با بیان اینکه باید برنامه‌ها و سیاست‌گذاری‌های ما مشخص شود و در آن زمان است که کار پخته می شود، یادآور شد: کار انتخاب کاندیدای واحد را در زمان نزدیک به برگزاری سومین مجمع عمومی (اردیبهشت ماه) خواهیم داشت و کاندیدای واحد را معرفی می‌کنیم.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.