زاهدان- استاندار سیستان و بلوچستان در دیدار با محمد نور رئیس عالی دادگاه ایالت بلوچستان پاکستان و قضات این ایالت بیان کرد: رفت و آمد هیات های مختلف ۲ کشور همسایه در بخشهای متعدد ، زمینه ساز توسعه و شکوفایی بیشتر روابط است.

ایران و پاکستان سطح روابط تجاری را تا سقف ۵ میلیارد دلار افزایش می دهند

به گزارش قدس آنلاین، علی اوسط هاشمی با بیان اینکه وجود مرزهای طولانی و ظرفیتهای بسیار ارزشمند ۲ کشور در این مقطع زمانی ایحاب می کند که از توان منطقه ای در جهت زیست مناسب و بهتر شهروندان ۲ کشور با هم  استفاده کنیم، گفت:در این مسیر هر حرکتی که می تواتد موجبات تضعیف نقشهای مشترک و بر روند همکاری های دو جانبه ۲ کشور با هم آسیب وارد کند، به جد رصد و نقش پیشگیری را  با هم داشته باشیم.

هاشمی خاطرنشان ساخت: اراده ۲ دولت بر ارتقای سطح روابط تجاری تا سقف ۵ میلیارد دلار است که دستیابی به این هدف، بی شک متوجه ایفای نقش ایالت بلوچستان و سیستان و بلوچستان است.

استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: با توجه به قرابت های بسیار نزدیک فرهنگی ،سیاسی و اجتماعی ۲ کشور با هم در جهت دستیابی به هدف گذاریهای مشترک نباید بگذاریم غباری بر سطح روابط ۲ کشور بنشیند.

هاشمی اظهار داشت: هر حرکت سویی که در این مسیر بخواهد شکل بگیرد،وظیفه نقش آفرینان در حوزه قضایی و امنیت بازدارندگی و بستن مسیر رویش بر این نوع عوامل است.

وی با بیان اینکه با وجود پایانه های رسمی، ترددهای غیرمجاز جای نگرانی دارد، تصریح کرد: نباید قانون گریزی موضوعیت پیدا کند.

وی اضافه کرد: قاچاق مواد مخدر از مرزهای افغانستان ضمن به مخاطره انداختن سلامت بشریت، بخشی از توان نیروهای مرزبانی را نیز می گیرد.

هاشمی گفت: اشرار پس از ایجاد شرارت در مرزهای ما ، نباید کشور پاکستان را پناهگاه امن برای خود ببینند.

وی بر مشارکت ۲ کشور در زمینه استرداد مجرمان برای تامین و تولید امنیت پایدار در منطقه تاکید کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.