ساری- فرمانده انتظامی مازندران به افزایش جرائم رایانه ای در استان اشاره کرد و از کشف ۷۸ درصد از این جرایم خبر داد.

جرائم رایانه‌ای در مازندران  افزایش دارد/ کشف ۷۸ درصد جرایم

به گزارش قدس آنلاین، سردارسید محمود میرفیضی صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی با اشاره به اینکه امسال ۹۶۸ پرونده جرائم رایانه‌ ای بررسی شد، افزود: پلیس به اقتدار نرم توجه داشته و رویکردش در پیشگیری از جرائم استفاده از ظرفیت‌های مردمی می باشد.

وی میزان جرایم رایانه ای اتفاق افتاده را اینگونه توضیح داد: برداشت از حساب ۳۵ درصد، هتک حیثیت و نشر اکاذیب ۲۸ درصد، کلاهبرداری ۱۰ درصد و هک سایت و سامانه ۸ درصد.

فرمانده پلیس مازندران یادآور شد: برای پیشگیری از جرائم رایانه ‌ای ۱۵ هزار نسخه آموزشی میان مردم توزیع و ۱۳۶ جلسه آگاهی بخشی برگزار شد.

سردار میرفیضی از ۲۹ فقره پرونده زمین خواری خبر داد و گفت: در این راستا ۴۲ هزارمترمربع از اراضی تصرف شده به ارزش ۹۸ میلیارد تومان آزاد گردید.

وی اضافه کرد: تعداد پرونده‌های زمین خواری نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۲۷ درصد کاهش داشته است.

فرمانده انتظامی مازندران به رسیدگی به ۳۲ پرونده قتل اشاره کرد و افزود: میزان وقع قتل در مازندران نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۵ درصد کاهش یافته است.

سردار میرفیضی ادامه داد: ۱۰۱۲ پرونده کلاهبرداری به ارزش ۴۷۳ میلیارد تومان نیز بررسی و در این ارتباط ۸۴۵ مجرم دستگیر شدند.

وی با اشاره به اینکه سرقت در مازندران یک درصد کاهش داشته است، گفت: در این ارتباط، ۷۹ باند سرقت متلاشی گردید.

فرمانده انتظامی مازندران در رابطه با پرونده‌های مبارزه با کالاهای قاچاق یادآور شد: طی ۱۳ مرحله مبارزه با کالاهای قاچاق، ۱۵۱۸فقره پرونده تشکیل و ۱۷ باند متلاشی و بیش از ۲۳ میلیارد تومان کالای قاچاق نیز کشف گردید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.