رشت- رییس شورای اسلامی شهر رشت در جلسه شورای شهر با بیان اینکه اطاعت از تذکرات استاندار بر همه لازم است گفت: شهردار حق ندارد با عریضه نویس های استیجاری شان استاندار واعضای شورا را به باد انتقاد بگیرد.

شان استاندار واعضای شورا باید توسط شهردار حفظ شود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، مسعود کاظمی لیچایی، ظهر یکشنبه در یکصد و هفتاد و دومین جلسه شورا ضمن گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: ایشان عالم ربانی و مجاهدی خستگی ناپذیر بود.

 رییس شورای اسلامی شهر رشت در نطق خود با بیان اینکه شانیت شورا باید توسط شهردار حفظ شود گفت: متاسفانه شهردار رشت عریضه نویس های استیجاری دارد و به جای اطاعت از استاندار و گوش دادن به توصیه های ایشان مبنی بر رفع چالش های مدیریتی و انسجام در بدنه مسئولان شهری علیه شخص ایشان بیانیه های انتقاد آمیز اظهار میدارند.

وی با اشاره به سخنان شهردار که گفته است اگر مطالبات پاکبانان شهرداری را پرداخت کنم دیگر اعضای شورا نطقی در جلسه ندارند گفت: این گفتمان نوعی توهین به شانیت شوراست.

وی با اشاره به گفته های شهردار رشت که جمع آوری آبهای سطحی در سال ۹۴ در دستور کارمان بود لیکن پلیس راهور استان به دلیل برگزاری کنگره هشت هزار شهید دفاع مقدس اجازه حفاری  ندا د و این کار تاکنون طول کشیده است خاطر نشان کرد: آقای شهردار اگر قرار شد در برنامه کارتان جمع آوری آبهای سطحی را داشته باشید چرا آسفالت کردید و دوباره برای پروژه جمع آوری ظرف ۶ ماه بعد  کنده کاری پر هزینه را انجام دادید.  

کاظمی به استفاده شهردار از پیمانکاران غیر بومی و تولیدات خارج از استان به شدت گلایه کرد و گفت : در استانی که با وجود متخصصان عمرانی و تولیدات داخلی  بیکاری بیداد میکند شایسته نیست پیمانکاران و مشاوران را از استانهای همجوار بیاوریم و به جای حمایت از تولید داخل استان مصالح ساخت و ساز را از شهرهای دیگر وارد استان کنیم.

رییس شورای شهر افزود: لازم است مصوبه ای داشته باشیم که ورود کالاهای غیر استانی را در صورتی که به قدر کافی در داخل استان موجود است ممنوع کند و این نوعی بومی سازی است که به بهبود اقتصاد استان کمک فراوانی می کند. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.