مشهد-مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: برگزاری جشنواره تئاتر فجر و حضور ۸ تئاتر از این استان در جشنواره بین المللی تئاتر فجر نشانه بالندگی و موفقیت تئاتر این استان دارد.

برگزاری جشنواره تئاتر فجر نشانه بالندگی و موفقیت تئاتر در استان است

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از  روابط عمومی جشنواره تئاتر فجر استان خراسان رضوی سید سعید سرابی با بیان این که هنر نمایش در این سالها رشد بسیار خوبی داشته است افزود: در طی این سالها تئاتر توانسته است با مخاطب و مردم ارتباط خوبی برقرار کند که رمز شکوفایی تئاتر را می توان همین مورد دانست.

وی از حضور هشت گروه تئاتر در جشنواره تئاتر فجر حمایت کرد و بیان داشت: انجمن نمایش و معاونت هنری باید از این گروههای تئاتر برای حضور در جشنواره تئاتر فجر حمایت کنند تا مشکلی در راه اعزام این گروهها به تهران نباشد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی برگزاری جشنواره تئاتر فجر در مشهد را نیز موفقیت آمیز دانست و گفت: برگزاری این جشنواره این جشنواره نشان دهنده زنده بودن و بانشاط بودن تئاتر خراسان رضوی است و می تواند به رشد و شکوفایی تئاتر کمک کند.

وی ادامه داد: این جشنواره می تواند جنب و جوش و پویایی در بین هنرمندان ایجاد کند امیدوارم از این فرصت به دست آمده بهترین و بیشترین بهره را به سود تئاتر استان ببریم. در اصل میزبان اصلی این رویداد هنری، هنرمندان و انجمن نمایش استان هستند و این اداره کل نقش همراهی و کمک کننده را دارد.

سرابی اظهار داشت: در راستای برون سپاری فعالیتهای فرهنگی و هنری برای اولین بار برگزاری این جشنواره تماما به انجمن نمایش استان سپرده شده است که قطعا این اقدام در افزایش مشارکت هنرمندان نقش بسزایی دارد.

سرابی افزود: اجراهای عمومی تئاتر به صورت مستمر، افزایش زیرساخت‌ها همراه با ارتقای تولیدات متنوع و افزایش تعداد تماشاخانه‌های خصوصی از جمله عناصری است که زنده و پویایی تئاتر خراسان رضوی را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: همه گروههای تئاتر که در جشنواره تئاتر فجر شرکت می کنند باید به رویداد مشهد پایتخت فرهنگی جهان اسلام توجه کنند و این مهم را در پوسترهای چاپ شده لحاظ کنند و لگوی مشهد پایتخت فرهنگی جهان اسلام در این پوسترها درج شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.