اراک- نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی خواستار تسریع در اختصاص اعتبار لازم برای مقابله با آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان و جبران خسارت مرغداری های استان مرکزی شد.

نماینده اراک خواستارتسریع دراعتبارات مقابله با آنفلوآنزای پرندگان شد

به گزارش قدس آنلاین علی اکبر کریمی در این رابطه گفت: استان مرکزی یکی از استان هایی است که بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در آن شناسایی شده و تا کنون در تعدادی از مرغداری های استان اقدام های معدوم سازی و خسارت قابل توجهی به این مرغداری ها وارد شده است.

وی افزود: با توجه به روند روز افزون و تشدید این بیماری در استان و برای مهار و مقابله با این بیماری مهلک و بسیار خطرناک ضروری است اعتبارات لازم از محل مواد ۱۰ و ۱۲ مدیریت بحران در اسرع وقت اختصاص یابد و خسارات وارده به صاحبان مرغداری ها پرداخت و جبران شود.

وی بیان کرد: استان مرکزی با وجود صنعتی بودن جزء ۱۰ استان نخست کشور در بخش کشاورزی است که ۹۰ هزار بهره بردار شامل ۱۰ درصد شاغلان استان و دو و یک دهم درصد کشور در بخش کشاورزی این فعال هستند.

کریمی اظهار کرد:  ۳۵ واحد مرغداری مرغ گوشتی و تخم مرغ در محدوده ۱۰ کیلومتری تالاب میقان اراک به تولید گوشت سفید و تخم مرغ فعالیت دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.