وزیر کشور با وزیر دفتر نخست‌وزیری و نماینده نخست‌وزیر در همکاری‌های بین‌الملل جمهوری لهستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

تاکید وزیر کشور برای همکاری کشورها در مبارزه با تروریسم و موادمخدر

به گزارش قدس آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور، عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور امروز در دیدار «آنا ماریا آندرس» وزیر دفتر نخست‌وزیری و نماینده نخست‌وزیر در همکاری‌های بین‌الملل جمهوری لهستان با ابراز خشنودی از سفر وی به کشورمان و نیز سفر خود به کشور لهستان، به روابط مطلوب کشورمان با جمهوری لهستان اشاره کرد و گفت: این روابط در ادوار مختلف رو به بهبود بوده است و امیدوارم هر چه بیشتر تقویت شود.

رحمانی‌فضلی با اشاره به همکاری‌های مشترک تجاری ایران و لهستان افزود: با راه‌اندازی خطوط ارتباطی میان ایران و لهستان، ‌ روابط تجاری و نیز همکاری‌های دو جانبه دو کشور بهتر دنبال خواهد شد.

وزیر کشور با اشاره به صادرات نفت از کشورمان به جمهوری لهستان پس از توافق برجام افزود: باید تلاش کنیم تا هر چه بیشتر این روابط و مبادلات تجاری تقویت شود.

رحمانی‌فضلی به تحکیم روابط با کشورها اشاره کرد و گفت: ما بر اساس تفکرات اسلامی و دینی که همواره به آن معتقد و پایبند هستیم به تحکیم روابط با کشورها و از جمله کشور لهستان مبادرت می‌ورزیم.

وی به تفاهم‌نامه مقابله با جرائم سازمان یافته میان دو کشور اشاره کرد و اظهار داشت: با امضای این تفاهمنامه، مسیرهای خوبی برای مذاکره میان دو کشور و نیز پلیس جمهوری اسلامی ایران با پلیس لهستان فراهم شده است.

رئیس شورای امنیت کشور با اعلام اینکه برای تشکیل کمیته‌های تخصصی مشترک ضد تروریستی، قاچاق انسان و قاچاق مواد مخدر از آمادگی لازم برخورداریم؛ مساله تروریسم در اروپا را مشکل بزرگی دانست.

وزیر کشور در عین حال افزود: پیش‌تر شاهد فعالیت تروریسم در برخی کشورهای آسیایی بودیم اما اینک شاهدیم که این موضوع به همه کشورها از جمله کشورهای اروپایی تسری یافته است؛ اقدامات انجام شده در این زمینه نیز نشان از آن دارد که همه کشورها برای رهایی از خطر تروریسم باید تلاش کنند.

وزیر کشور با ابراز نگرانی از گسترش تروریسم در همه کشورها افزود: برای برقراری صلح، امنیت و آرامش در کشورها بویژه در عراق و سوریه باید همکاری‌های جدی همه جانبه‌ای از سوی کشورها صورت بپذیرد. هر چند این موضوع با همت مردم عراق و سوریه در آن کشورها در حال برطرف شدن است.

رحمانی‌فضلی درباره مبارزه علیه قاچاق مواد مخدر هم گفت: لازم است تا همه کشورها همکاری لازم را داشته باشند چرا که این موضوع گریبانگیر همه کشورها شده است به خصوص اروپا اگر همکاری همه جانبه صورت نگیرد نمی‌توانیم موفق عمل کنیم.

رحمانی‌فضلی به تشکیل جلسه‌ای مشترک با کشورهای عضو بالکان و غرب اروپا مبنی بر پیگیری قاچاق مواد مخدر اشاره کرد و گفت: این جلسه با هماهنگی سازمان ملل، اواخر بهمن و یا اوایل اسفند سال جاری برگزار خواهد شد که امیدواریم کشور لهستان هم حضور یابد.

وی به پیوند تروریسم با قاچاق مواد مخدر در کشورها اشاره کرد و گفت: هم اینک تروریسم بخش عمده منابع خود را از طریق قاچاق مواد مخدر تامین می‌کند که این موضوع تهدیدات زیادی را ایجاد کرده است.

رئیس شورای امنیت کشور با تاکید بر تحکیم و تقویت روابط و تقویت با جمهوری لهستان و همکاری فی‌مابین در حوزه مبارزه با قاچاق مواد مخدر گفت: باید در تبادل اطلاعات و انتقال تجربیات میان پلیس و دستگاه امنیتی دو کشور تلاش زیادی صورت پذیرد.

وزیر کشور تاکید کرد:‌ ایران بیشترین مبارزه را علیه قاچاق مواد مخدر را داشته است و البته در این راه، هزینه‌های انسانی و اقتصادی زیادی را پرداخت کرده است. چنانچه تاکنون سه هزار شهید را در مبارزه با مواد مخدر داده‌ایم.

رحمانی‌فضلی اظهار داشت: در حال حاضر ۶ هزار تن مواد مخدر بطور سالانه تولید می‌شود و بیش از ۵ هزار تن به کشورهای مختلف صادر می‌شود که ایران یکی از این کشورهاست.

در ادامه این دیدار «آنا ماریا آندرس» وزیر دفتر نخست وزیری جمهوری لهستان از فرصت پیش آمده برای سفر به ایران ابراز خشنودی کرد و درگذشت مرحوم آیت الله هاشمی‌رفسنجانی رییس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام کشور را تسلیت گفت.

وی از مرحوم آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی به عنوان فردی مهم در تاریخ سیاست ایران یاد کرد و اظهار داشت: با علاقه بسیار زندگینامه مرحوم آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی را خوانده‌ام.

نماینده نخست‌وزیر در همکاری‌های بین‌الملل با اشاره به توسعه مناسبات اقتصادی بین دو کشور نیز گفت: در این امور دخالتی ندارم اما امیدوارم در زمینه اقتصادی تا سالهای آتی، شاهد روابط بهتری باشیم و بتوانیم روابط خوبی در امور اقتصادی برقرار کنیم.

وی با اشاره به راه‌اندازی خطوط ارتباطی میان ایران و لهستان ابراز امیدواری کرد تا ایجاد خطوط ارتباطی، رفت و آمد برای هیئت‌های دولتی و توریست ها به کشور ایران براحتی انجام شود و توریست های لهستانی بتوانند از شهرهای ایران دیدن کنند.

آندرس همچنین از اقدام بعمل آمده در ایران، برای ترمیم و بازسازی آرامگاه لهستانی‌ها تشکر و از این اقدام جمهوری اسلامی ایران قدردانی کرد.

نماینده نخست‌وزیر لهستان در همکاری‌های بین‌الملل، درباره مساله مبارزه علیه تروریسم هم گفت:‌ این مساله موضوع مهمی است که باید حتما دنبال شود.

نماینده نخست‌وزیر لهستان در همکاری‌های بین‌المللی درباره همکاری سازمان ملل و دیگر کشورها در مبارزه با قاچاق مواد مخدر افزود: احساس من این است که این کشورها همکاری متناسبی در این زمینه با ایران نداشته‌اند و امیدوارم با برداشته شدن تحریم‌ها، همکاری‌ها در این زمینه گسترش یابد.

وزیر کشور در پایان این دیدار به درگذشت رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام اشاره کرد و گفت: آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی با انقلاب، رهبری و مردم عجین بود و زحمات زیادی را دوران حیات برای انقلاب اسلامی متحمل شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.