ساوه-با راه‌اندازی سامانه ۱۹۰ مرکز اطلاعات دارویی و سموم دانشکده علوم پزشکی ساوه مردم می‌توانند از آن به عنوان مرجعی موثق به منظور نحوه استفاده از داروهایی که از سوی پزشک معالج آنها تجویز شده و یا عوارض احتمالی داروها اطلاعات لازم را از طریق تماس تلفنی کسب کنند.

مرکز اطلاعات دارویی و سموم ساوه راه اندازی شد

به گزارش قدس آنلاین، رئیس دانشکده علوم پزشکی ساوه در مراسم راه اندازی این سامانه اظهار داشت: یک پزشک داروساز اپراتور این سامانه و پاسخگوی تماس‌های تلفنی شهروندان است که علاوه بر پاسخگویی به مردم آخرین اطلاعات دارویی را با نرم‌افزاری که از سوی سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت در سیستم نصب شده به پزشکان ارائه می‌دهد، اپراتور در پاسخ به سوالات مردم درباره اطلاعات دارویی و سموم تنها اطلاعات اولیه و ضروری را بیان می‌کند و سوال کننده را به مراکز درمانی هدایت می‌کند.

جلیل کوهپایه‌زاده افزود: مرکز اطلاعات دارویی و سموم دانشکده علوم پزشکی ساوه با هدف کاهش عوارض دارویی و سموم ناشی از مسمومیت‌های دارویی و غیر دارویی از طریق اطلاع‌رسانی با سامانه ۱۹۰ راه‌اندازی‌شده که این سامانه فعلا در ساعات اداری پاسخگوی شهروندان است‌و در آینده نزدیک به صورت ۲۴ ساعته آماده خدمت‌رسانی به مردم است.

وی بیان کرد: نحوه کار این اپراتور به تماس گیرندگان براساس شرح حال بیمار که از وی سوال می‌شود و مشخصات بیمار و تشخیص پزشک راهنمایی و مشاوره ارائه می‌کند.

وی اضافه کرد: راه‌اندازی این سامانه در کمترین زمان ممکن انجام شد و دانشکده علوم پزشکی ساوه توانست در راه‌اندازی این سامانه جزو سه دانشکده برتر در بین دانشکده‌های علوم پزشکی سراسر کشور باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.