رشت- با توجه به درخواست ۱۳ تن از اعضای شورا، مصوب شد شهرداری رشت مبلغ ۱۰ میلیارد ریال را از ردیف بودجه سازمان فرهنگی –ورزشی به باشگاه سپید رود رشت کمک مالی کند.

طرح دو فوریتی کمک یک میلیاردی  به باشگاه سپید رود رشت تصویب شد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، ظهر یکشنبه در یکصد و هفتاد و دومین جلسه شورای اسلامی شهر رشت طرح دو فوریتی کمک ده میلیارد ریالی شهرداری به باشگاه سپیدرود به دلیل بحران مالی با رای موافق  ۹ نفر از اعضای شورا با قاطعیت تصویب شد و مقرر شد این پول ظرف یک هفته به حساب باشگاه واریز شود.

فاطمه شیرزاد عضو شورای شهر به عنوان یکی از موافقان این طرح گفت:از اردیبهشت ۹۵ تاکنون هیچگونه حمایت مالی از این تیم ریشه دار صورت نگرفته است و این تیم در پرداخت معوقات بازیکنان خود دچار مشکل شده است.

وی افزود: جا دارد در راستای ایفای حقوق بازیکنان و حمایت همه جانبه از تیم دوست داشتنی شهرمان تمام تلاشمان را بکنیم.

رفیعی نودهی عضو دیگر شورا نیز خواستار حمایت قاطع از تیم سپید رود شد.

موسوی روزان، واثق کارگر نیا و رسولی سه عضو دیگر شورا به عنوان مخالفان این طرح خاطر نشان کردند: با توجه به اینکه مقدمات واگذاری تیم سپیدرود اعلام شده و قرار است تملک این باشکاه را یک شخص خریداری کند، پرداخت چنین کمکی به خریدار  بازمی گردد نه تیم و این بار مضاعفی برای شهرداری رشت است.

در ادامه بحث مخالفان ، کاظمی رییس شورای شهر رشت با تاکید بر تقویت تیم‌های ریشه‌دار و نقش آن در تامین بازیکنان تیم ملی گفت:  تیم سپید رود بخشی از هویت شهرمان است و شهرداری به عنوان نهاد عمومی باید به این تیم ریشه دار کمک کند و ما تنها با پرداخت کمک مالی بخشی از معوقات بازیکنان را می دهیم تا رغبت برای پیروزی داشته باشند.

در پایان بعد از شنیدن رای موفقان و مخالفان طرح ، به صورت دو فوریتی ، کمک ده میلیارد ریالی شهرداری به باشگاه سپید رود رشت  به تصویب رسید.

گفتنی است ،باشگاه سپیدرود رشت در سال ۱۳۵۳ همزمان با بازی های آسیایی تهران(۱۹۷۴) فعالیت خود را رسما آغاز کرد. مرحوم غلامرضا صومی بنیانگذار سپیدرود بوده و این تیم به ارتش سرخ گیلان شهرت دارد.

žسپیدرود رشت در سال های ۱۳۵۹ لغایت ۱۳۶۸ یکی از تیم های مطرح باشگاهی در سطح ملی بوده و اکنون  با مشکل شدید مالی مواجه است و انتظار می‌رود با درایت مسئولان استان گیلان این مشکل برطرف شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.