کیان پورتراب خواننده و موسیقیدان سبک الکترونیک در اجرای امشب سی و دومین دوره جشنواره موسیقی فجر فقط قطعات جدید را اجرا کرد.

تلفیق موسیقی الکترونیک با شکر فارسی/ پورتراب قطعات جدید اجرا کرد

به گزارش «قدس آنلاین» به نقل از  ایرنا از برج اجرای پورتراب که سعی کرده با تلفیق موسیقی مدرن با آواها و شکر کلام فارسی تجربه تلفیقی متفاوت در زمینه موسیقی به دست دهد با تاخیری جزئی ساعت 18:45 روی سن سالن برج آزادی آزاد شد.
وی در این‌ اجرا قطعات جدید را اجرا کرد و فقط یک قطعه یعنی قطعه هنوز را پیش از این در فضای مجازی منتشر کرده بود که مخاطبان می توانستند با وی همراهی کنند.
پورتراب در خلال این اجرا گفت: این سالن با اینکه خیلی بزرگ نیست ولی انرژی زیادی دارد و فضا آماده است، وی از مسئولان برج برای ارایه خدمات به گروه ها تشکر کرد.
خواننده گروه راک کامنت افزود: این اجرا سه بخش دارد: چهار آهنگ از آرش ملاکریمی، چهار آهنگ ‌از ساخته های من و دو آهنگ مشترک ما.
وی بعد از قطعه تکه ها که با همراهی فراوان حضار همراه شد سن را ترک کرد و ملاکریمی را برای اجرا تنها گذاشت. ملاکریمی که تجربه حضور در آکادمی های بین المللی موسیقی را دارد؛ از مدت ها قبل با پورتراب همکاری می کند. وی این قطعه را به صورت ضبط شده اجرا کرد.
فضای سالن آزادی به دلیل وجود افکت های نوری و رقص نورهای متنوع برای این اجرا بسیار مناسب به نظر می رسید. پورتراب همچنین در میانه برنامه گروه خود را معرفی کرد و گفت: امیر علوی گیتارنواز، آرش ملاکریمی آهنگساز، علیرضا ریاضی نوازنده کیبورد همراه من بوده اند. وی که با اجرای قطعه کهکشان کار خود را آغاز کرده بود با قطعه های یک/دو/ سه ادامه داد و سپس جاده، خورشید، تعادل، نفس آخر، دنبال من بگرد و هنوز را اجرا کرد. در این میان دو قطعه را آرش ملاکریمی اجرا کرد که بی کلام بودند و در این قطعه ها به تنهایی روی صحنه بود.
بر خلاف بسیاری از اجراها پورتراب توانست پیش از پایان زمان پیش بینی شده برنامه خود را تمام کند و در پایان از حضار خواست قطعه درخواستی خود را اعلام کنند تا او اجرا کند.
در نهایت دو قطعه تکه ها و هنوز را اجرا کرد که به دلیل جدید بودن قطعه هنوز مخاطبان با قطعه تکه ها به خوبی همراهی کردند.
موسیقی پورتراب تقریبا در تمام قطعه ها با تکنو و ضرب آهنگ سنگین گیتار اجرا شد و ترانه قطعات باکلام نیز با شعرهای نیمایی با آهنگ تنظیم شده و در بعضی قطعه ها میزان آواهای فارسی زیاد بود.
پورتراب برای اولین بار به عنوان یک خواننده مستقل در جشنواره بین المللی موسیقی فجر شرکت می کند و پیش از این با گروه کامنت در این جشنواره حضور داشته است.
از نکات قابل توجه این اجرا گفت وگوی صمیمی پورتراب با مخاطبان بود که وی حتی در میانه اجرای یک قطعه با زبان گفتاری با آنها صحبت می کرد.
در نهایت پورتراب با تشکر مجدد از گروه خود و سجاد افشاریان نویسنده و از اعضای گروه کامنت که در این اجرا حضور داشت بعد از یک‌ساعت و نیم با اجرای قطعه هنوز به کار خود پایان داد.
سی ودومین دوره جشنواره بین المللی موسیقی فجر از 24 دی تا اول بهمن با حضور 10 گروه بین الملل، 10 گروه نواحی، 10 گروه دستگاهی، چهار گروه بانوان، 13 گروه ارکسترال و کلاسیک غربی، 15 گروه پاپ و راک، هشت گروه تلفیقی و شش گروه کلاسیک ایرانی در تالارهای وحدت، رودکی، برج آزادی، میلاد، سالن میلاد نمایشگاه بین المللی، فرهنگساری نیاوران به دبیری حمیدرضا نوربخش برگزار می شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.