رشت- رئیس مجمع عالی بسیج گیلان گفت: در مراسم های بزرگداشت آیت الله هاشمی با بیان ارتباط دوستانه و حقایق میان رهبر انقلاب و ایشان در مقابل تحریف آن مرحوم روشنگری کنیم.

تکلیف نیروهای انقلابی ایستادگی در برابر تحریف آیت الله هاشمی است
به گزارش قدس آنلاین، سردار نظرعلی علیزاده شامگاه یکشنبه در حسینیه شهدای گمنام این شهر ضمن تسلیت رحلت آیت الله هاشمی به برخوردهای چندگانه صورت گرفته درباره آن مرحوم اشاره و اظهار کرد: این برخوردهای چندگانه شبهات و تحلیل های نادرستی را موجب شد.
وی با بیان اینکه از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون شخصیت های مختلفی در آن در جایگاه های مختلف ایفای نقش کرده اند، افزود: چهره برخی از افراد قبل از پیروزی انقلاب اسلامی با پس از آن متفاوت ماندگار شده است و اگر تحلیل درستی نداشته باشیم در آینده دچار بلا می شویم.
رئیس مجمع عالی بسیج گیلان با تأکید بر اینکه تحریف گاهی به قدری تأثیرگذار است که حتی می تواند مسیر تاریخ را تغییر دهد، گفت: اگر در برابر واکنشی که پس از رحلت آیت الله هاشمی در فضای رسانه ای و سیاسی کشور منتشر شد، دقت نکنیم در شبهه ها گرفتار خواهیم شد.
وی با بیان اینکه خبر رحلت آیت الله هاشمی بسیار ناگهانی بود، گفت: آیت الله هاشمی در حمایت از مبارزان پیش از پیروزی انقلاب اسلامی بی بدیل بود. ایشان در آن دوره درخشید و پس از پیروزی انقلاب هم همینگونه بود.
علیزاده بیان کرد: آیت الله هاشمی برای تثبیت انقلاب اسلامی نقش آفرینی تأثیرگذاری را به عهده داشت. نقش وی مثبت، کلیدی و بی بدیل بود.
وی به دوران ریاست جمهوری هاشمی اشاره کرد و افزود: در این دوران زیرساخت های کشور تأمین شد اما در این دوران آیت الله هاشمی جریانی انقلابی را که در دوران دفاع مقدس آب دیده شده بود، کنار گذاشت و فضای برای حضور تکنوکرات ها فراهم شد و همین امر احیاء روحیه اشرافی گری را در جامعه باعث شد.
رئیس مجمع عالی بسیج گیلان دوران سازندگی را مقدمه ای برای دوره اصلاحات دانست و گفت: مسیر انقلبی نظام اسلامی در این دوران مورد تهدید افرادی قرار گرفت که در دوره سازندگی تربیت شده بودند.
وی به حمایت آیت الله هاشمی از جریان اصلاحات اشاره کرد و گفت: در این دوره فضایی برای کسانی فراهم شد که به شهدا و مراجع تقلید اهانت کردند.
علیزاده ادامه داد: آیت الله هاشمی نسبت به جریان اصولگرایی موضع مخالف داشت و در جریان انتخابات سال ۸۸ نقش ایشان بارز است.
وی با بیان اینکه شخصیت های بزرگ در مواقع فتنه باید برای مردم روشنگری کنند، گفت: مرحوم هاشمی در این دوران برسردوراهی قرار گرفت و ما شاهد نقش آفرینی مثبت و منفی آن مرحوم بودیم.

علیزاده تصریح کرد: باوجود اینکه رهبر معظم انقلاب به صراحت از کلمه فتنه برای جریانات سال ۸۸ استفاده کردند و آن را خط قرمز نظام دانستند، آیت الله هاشمی حتی یکبار هم این کلمه را بیان نکرد.

وی با بیان اینکه خناسان تلاش می کنند در جامعه شبهه ایجاد کنند، گفت: این افراد از نظام طلبکار هستند غافل از اینکه آیت الله هاشمی در مسیر حرکت فتنه به اینجا رسیده است.

علیزاده تأکید کرد: سکوت در مقابل تحریف آیت الله هاشمی را خیانت می دانیم. با پیام رهبر انقلاب هیچ زاویه ای بسته نمانده اما بازهم می بینیم عده ای کاسه داغ تر از آش شده اند و غلو می کنند.

وی با اشاره به اینکه برخی از افراد که درباره آیت الله هاشمی در گیلان سخنرانی می کنند، اول باید پایبندی خود را به نظام و ولایت فقیه نشان دهند، افزود: نیروهای انقلابی جلوی سوءاستفاده خناسان را گرفتند و توطئه های آنان را خنثی کردند.

علیزاده بر ضرورت هوشمندی نیروهای انقلابی تأکید کرد و گفت: انقلابی ها باید مراقب باشند تا در تله دوقطبی کردن جامعه نیفتند و مواضع خود را با مواضع رهبر انقلاب بسنجند.

وی ادامه داد: دشمن در برگزاری مراسم ارتحال آیت الله هاشمی تلاش کرد تا جامعه را به سمت فضایی دوقطبی هدایت کند تا از این فضا در انتخابات سود برد.

رئیس مجمع عالی بسیج گیلان به طرفداری نویسنده کتاب عالیجناب سرخپوش از آیت الله هاشمی پس از فوت ایشان اشاره کرد و افزود: آن ها که ادعا می کنند با رحلت آیت الله هاشمی سراعتدال بریده شده، به آن مرحوم خیانت می کنند.

وی با بیان اینکه نیروهای انقلابی مخالف رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام نبودند، گفت: نیروهای انقلابی در ولایت پذیری با آیت الله هاشمی حرف داشتند.

وی همچنین بر بیان ارتباط دوستانه آیت الله هاشمی و رهبر انقلاب در مراسم های بزرگداشت آن مرحوم تأکید کرد و گفت: امروز تکلیف داریم در مقابل جریان تحریف هاشمی رفسنجانی روشنگری کنیم.

وی به مدیریت صحنه توسط رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: درود خداوند به ملت ایران که درست تشخیص دادند و به موقع وارد صحنه شدند.

وی با بیان اینکه نیروهای انقلابی حق ندارند در آرمان های انقلاب معامله کنند و کوتاه بیایند گفت: اگر کوچک ترین انحرافی ایجاد شود باید فریاد بزنیم تا خدشه ای به آرمان امام(ره) و شهدا وارد نشود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.