گرگان- مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان از وقوع ۱۷۶ مورد حریق در جنگل‌های استان گلستان طی ۹ ماه امسال خبر داد.

آتش ۱۷۶ مرتبه به جان گلستان افتاد

به گزارش قدس آنلاین، ابوطالب قزلسفلو شامگاه یکشنبه در جلسه ستاد بحران استان گلستان به مستعد شدن شرایط وقوع حریق در استان گلستان در پی آتش‎سوزی‌های اخیر اشاره کرد و گفت: مجموعه شهرستان گالیکش به مهار آتش‎سوزی کمک کردند و مدیریت شهرداری گالیکش پای کار آمد و توانستیم این آتش‎سوزی را مهار کنیم.

وی با بیان اینکه به استان گلستان و کرمانشاه بیشترین آسیب از تغییرات دمایی در سال‌های اخیر وارد شده، تصریح کرد: ما در این سال‎ها کاهش جریان پای رودخانه‎ها به میزان ۴۰ درصد را شاهد بودیم.

قزلسفلو اظهار داشت: ما ۲ نوع آتش سوزی انتهای فصل بهار و تابستان و پاییزی را داریم و بیشترین میزان خسارت به جنگل‎های سوزنی برگ مربوط به آتش‎سوزی‎های تابستانی است که با توجه به سطح ۷۵ هزار هکتار جنگل‎سوزنی برگ در شرق استان این منطقه بیشتر در خطر است.

وی گفت: آتش‎سوزی‎ها در جنگل‎های سوزنی‎برگ به صورتی است که مهار آن سخت‎تر می‎شود و چاره‎ای برای مهار آتش جز قطع و بریدن درخت نداریم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان اظهار داشت: در ماه‎های گذشته یک محدوده ۲ تا ۳ هزار هکتاری در منطقه شرق داریم که بر اثر آتش‎سوزی سطح ۴۰ هکتار طعمه حریق شد، افزود: خوشبختانه مردم محلی پای کار آمدند و با همکاری دستگاه‎های اجرایی این آتش‎سوزی مهار شد.

قزلسفلو با بیان اینکه انحرافی از بارش‎ها در استان گلستان اتفاق افتاده افزود: بر اثر آن بارش به ۱۳۷ میلی‎متر رسیده این در حالی است که میزان بارش بلند مدت استان گلستان ۱۷۱ میلی‎متر است.

وی با بیان اینکه یک میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار عرصه منابع طبیعی و جنگلی در استان گلستان وجود دارد، افزود: در ماه‎های اخیر و در گذر گرما به سرما، استان در توده هوای سیبری قرار می‎گیرد و آثار آن را استان تجربه کرده و بر اثر آن دمای ۱۸ درجه زیر سفر تا بالای ۲۵ درجه در استان رقم خورد که این امر وزش باد و طوفان شدید را منجر شد.

استان گلستان با یک تنوع پوشش گیاهی از نظر منابع طبیعی یکی از استان‎های مهم است و با توجه به شرایطی که دارد در عرصه منابع طبیعی حوادث زیادی را شاهد بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.