اصفهان- مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان تاکید کرد: پسماندهای الکتریکی و الکترونیکی جزو پسماندهای خطرناک هستند و به دلیل مواد سمی که در تولید این کالاها به کار رفته، رها کردن آنها در طبیعت باعث آلودگی زیست محیطی و شیوع بیماری های صعب العلاج می شود.

رهاکردن پسماندهای الکتریکی در طبیعت باعث شیوع بیماری های صعب العلاج می شود

امیر حسین کمیلی در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین اظهارکرد: پسماندهای الکتریکی و از جمله لامپ های کم مصرف، گوشی های موبایل و تلویزیون ها که در تولید آنها از مواد شیمیایی و سمی استفاده می شود، گازهایی درون خود دارند که به محض شکسته شدن متصاعد شده و افراد اطراف بسیار خطرناک است.

وی تصریح کرد: رهاسازی اینگونه پسماندها در طبیعت باعث می شود فلزات سنگین به کار رفته در تولید آنها رها شده، خاک و آب را آلوده کرده و موجب شیوع بیماری های صعب العلاج در شهروندان شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان اضافه کرد: شهروندان باید اینگونه پسماندها را باید جداگانه در منزل نگهداری کنند و به خودروهای جمع آوری پسماند یا ۸۰ ایستگاه ثابت دریافت پسماند شهر اصفهان تحویل دهند تا به صورت بهداشتی مدیریت و خنثی سازی شده و از آلودگی آب و هوا و خاک جلوگیری شود.

وی در ادامه با اشاره به تولید بیش از حد پسماندهای بیمارستانی در شهر اصفهان، گفت: حجم پسماندهای پزشکی که در شهر اصفهان تولید می شود و اکنون مدیریت آن را به ما واگذار کرده اند، ۱۸ تن در روز است که این میزان سه برابر نُرم جهانی است و باید تا ۷ تن پسماند عفونی در روز کاهش پیدا کند.

کمیلی افزود: به همین دلیل آموزش هایی در دانشگاه علوم پزشکی و سازمان نظام پزشکی در حال انجام است تا مقدار تولید پسماند بیمارستانی اصفهان به حد قابل قبول برسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.