شهرکرد- رئیس کمیسیون عمران و توسعه شهری گفت: ۹۷درصد از پروانه های ساختی که توسط شهرداری صادر می شود دارای تخلفات چشم گیری بوده که مدیریت شهری بدون توجه به عواقب این ساخت و سازها و تأثیر مخربی که بر بدنه شهر می گذارند فقط به جریمه نقدی اکتفا می کند.

۹۷ درصد پروانه های ساخت وساز در شهرکرد دارای تخلف هستند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، رئیس شورای شهر شهرکرد،شامگاه یکشنبه در نشست خبری شورای شهر در جمع اصحاب رسانه و خبرنگاران گفت: رسانه ها نقش مهمی در جهت دهی افکار اقتصادی، سیاسی و اجتماعی جامعه دارند، رسانه ها باید در پی حق خواهی مردم بوده و همواره بایستی در راستای مطالبه گری مردم گام بردارند.

علیرضا توکلی زانیانی در خصوص اعتبار تخصیص شده شورای شهر شهرکرد گفت: تا کنون ۳۵۰ میلیون از ۵۲۰ میلیون اعتبار اصلی شورا تخصیص داده شده است.

وی افزود: طرح پیاده روی حد فاصل چهارراه بازار تا میدان ۱۲ محرم با همکاری شهرداری، استانداری، اداره کل مسکن و شهرسازی که سبب کاهش ترافیک در مرکز شهر می شود، تصویب شده است و بودجه آن بصورت یک سوم از ادارات مذکور تأمین می شود.

توکلی زانیانی در ادامه تصریح کرد: سالانه ۶۰ میلیارد ریال صرف هزینه های خدمات شهری از جمله جمع آوری زباله، نوسازی جداول،مسیرها و فضای سبز می شود.

در ادامه این نشست رئیس کمیسیون عمران و توسعه شهری گفت: نظارت بر کیفیت و کمیت پروژه ها، رسیدگی به نامه ها ارجائی شهرداری ها و مراجعات مردمی، تأمین بودجه پروژه های کیفی به جز پروژه برج های دوقلو شهرکرد از جمله وظایف کمسیون عمران و توسعه شهری است.

محمدرضا بیاتی اشکفتکی با اشاره به عدم توجه مدیریت شهری به ساخت و سازها گفت: ۹۷ درصد از پروانه های ساختی که توسط شهرداری صادر می شود دارای تخلفات چشم گیری بوده که مدیریت شهری بدون توجه به عواقب این ساخت و سازها و تأثیر مخربی که بر بدنه شهر می گذارند فقط به جریمه نقدی اکتفا کرده و مجوزات پایان کار را برای این ساخت و سازها صادر می کند.

وی با بیان اینکه طرح برج های دوقلو شهرکرد تحت نظارت کمسیون عمران شورای شهر نمی باشد، افزود: هدایت غلط امکانات، عدم توجه به پتانسیل ها، عدم مدیریت صحیح و نبود سرمایه در استان از جمله دلایل توقف این پروژه می باشد.

بیاتی اشکفتکی تأکید کرد: شهرداری شهرکرد از لحاظ فنی و مالی توان ساخت پروژه برج های دوقلو را ندارد و تا سرمایه ای کلان فراهم نشود این پروژه به اتمام نخواهد رسید.

وی با اشاره به بدهی ۱۱۰ میلیارد تومانی پروژه برج های دوقلو تصریح کرد: این پروژه عظیم نمی تواند در کالبد این شهر جایگاهی داشته باشد و جانمایی آن از ابتدا اشتباه بوده است.

 بیاتی اشکفتکی افزود: به واسطه وجود برج های دوقلو شهرداری در حال فراموش کردن وظایف خود است و تاکنون روزانه ۱۷ میلیون تومان جریمه اوراق و خسارت در پرداخت وام ها پرداخت می شود.

وی خاطرنشان کرد: در سال جاری ۴۰ میلیارد تومان توسط شهرداری برای ساخت برج های دوقلو هزینه شده است که بیشترین درآمد شهرداری از فروش تراکم و کمیسیون ماده ۱۰۰ بوده است.

رئیس کمیسیون رفاهی و اجتماعی در ادامه این نشست گفت: مسئله اعتیاد و پیامدهای ناگواری که به خانواده های تحمیل می کند یکی از اصلی ترین معضلات استان است.

طیبه شریفی تشنیزی با اشاره به تفکیک محله ۳۲ غرب شهرکرد افزود: به علت بالا بودن آمار اعتیاد در محله۳۲ شورای شهر با ارگان های آموزشی استان فعال شدند تا با آموزش و آگاه سازی و همچنین اشتغالزایی اهالی این محله زمینه را برای بهبود این وضعیت فراهم آورند.

وی ساخت پارک بانوان در قسمتی از پارک تهلیجان و تأسیس ساختمان جدیدی برای سالمندان استان را از برنامه های در دستور کار کمیسیون رفاهی و اجتماعی برشمرد.

رئیس کمیسیون فرهنگی و هنری در ادامه این نشست با بیان اینکه ظاهر شهر معرف جنس مردم شهر می باشد گفت: برای احیای هویت بصری شهر و اصالت گذشته آن و زیبا سازی شهر اقداماتی ازجمله طرح دیوارنویسی، ساخت المان های شهری، ساخت مبلمان شهری و تغییراتی در میادین شهر صورت گرفته است.

کورش ملکپور دهکردی افزود: با همکاری نظام مهندسی، شورای شهر،شهرداری و اداره مسکن و شهرسازی اقداماتی در بدنه تجاری شهر توسط طراحان و مهندسان متخصص در زمینه هویت بخشی و کیفیت بخشی انجام شد.

وی خاطر نشان کرد: با رایزنی‌های انجام گرفته سعی می‌شود یکی از خانه های تاریخی استان به انجمن خبرنگاران استان اختصاص یابد و در اختیار رسانه های استان قرار گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.