یزد- استاندار یزد گفت: در ارتباط با مدیریت مصرف آب طرح‌ها و اقدامات متعددی در استان یزد در حال اجراست و همچنین موضوع انتقال آب از آب‌های آزاد یکی دیگر از مسائلی است که در زمینه رفع بحران آب در استان پیگیری می‌شود.

انتقال آب‌های آزاد برای رفع بحران خشکسالی در یزد پیگیری می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، استاندار یزد صبح دوشنبه در شورای هماهنگی مدیریت بحران استان یزد که با حضور معاون وزیر کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور برگزار شد اظهار داشت: یکی از بحران‌هایی که مردم با آن روبه‌رو هستند بحران‌های طبیعی از جمله خشکسالی و کمبود آب است.

سید محمد میرمحمدی  با اشاره به اینکه عواقب زیادی ناشی از کمبود آب مردم را تهدید می‌کند گفت:  بحث خشکسالی و کمبود آب تمام عرصه‌های زندگی مردم را با بحران و مشکل مواجه می‌کند.  

استاندار یزد در ارتباط با اقداماتی که در استان یزد برای مدیریت بحران خشکسالی و کم‌آبی انجام شده اظهار داشت: در ارتباط با مدیریت مصرف آب طرح‌ها و اقدامات متعددی در استان یزد در حال اجراست، همچنین موضوع انتقال آب از آب‌های آزاد یکی دیگر از مسائلی است که در زمینه رفع بحران آب در استان پیگیری می‌شود.

وی گفت: در زمینه انتقال آب از خلیج فارس با وجود اینکه مطالعات انجام شده، استان یزد هنوز از آن بهره‌مند نشده و نیازمند سرمایه‌گذاری است.

میرمحمدی افزود: در ارتباط با دیگر بحران‌های طبیعی هم تجارب گذشته ما را آماده کرده که چه اقداماتی باید انجام دهیم تا جلوی آسیب‌هایی که در اثر این حوادث ممکن است رخ دهد را بگیریم و تنها باید نسبت به اجرای آن توجه ویژه‌ای داشته باشیم

وی گفت: علاوه بر بحران‌های طبیعی، ما با بحران‌های دیگری از جمله بحران‌های اقتصادی روبه‌رو هستیم که باید در ارتباط با این بحران‌ها هم راهکارها و چاره‌جویی‌هایی داشته باشیم.

استاندار یزد به وجود بحران‌های دیگر از جمله سیاسی، بین‌المللی و فرهنگی اشاره کرد و افزود: مواردی پیش می‌آید که می‌بینیم فرهنگ ما دچار بحران شده و نسل جوان با شرایطی روبه‌رو شود که بخواهد از هویت اسلامی فاصله بگیرد و این یک بحران جدی به حساب می‌آید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.