تبریز- جانشین فرمانده انتظامی استان آذربایجان‌شرقی از دستگیری ۲۰ نفر از اعضای یک باند با بیش از ۷۴ میلیارد ریال کلاهبرداری در تبریز خبر داد.

باند فروش عتیقه جات تقلبی در تبریز منهدم شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از پایگاه اطلاه رسانی پلیس، علی محمدی اظهار داشت: در پی وقوع چند فقره کلاهبرداری از تعدادی از شهروندان تبریزی و چند استان دیگر، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

وی ادامه داد: اعضای این باند ۲۰ نفره که به صورت سازمان یافته و شبکه‌ای از شهروندان استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان‌غربی، اردبیل و تهران کلاهبرداری می‌کردند، دستگیر و به تبریز انتقال داده شدند.

محمدی با بیان اینکه اعضای این باند با شناسایی افراد پولداری که در کار خرید و فروش اشیاء قدیمی بوده را به خارج از شهر کشانده و با فروش عتیقه جات تقلبی، مبالغ کلانی از شهروندان کلاهبرداری می‌کردند، تصریح کرد: تاکنون ۲۵ شاکی خصوصی شناسایی و علیه این باند اعلام شکایت کرده اند.

 این مقام انتظامی ارزش ریالی کلاهبرداری انجام شده توسط این باند را بیش از ۷۴ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: با توجه به وسعت کار این باند و ترس شاکیان احتمالی از اعلام شکایت خود به دلیل مصداق جرم معامله اجناس عتیقه، پیش بینی افزایش تعداد شاکیان و حجم ریالی کلاهبرداری وجود دارد.

جانشین انتظامی استان ضمن توجه شهروندان به هشدارها و توصیه‌های پلیس ،خاطرنشان کرد: طمع و اعتماد نابجا سرآغاز بسیاری از جرایم در جامعه است و شهروندان باید با هوشیاری در برابر پیشنهادهای وسوسه انگیز مالی،زمینه جرم را از شیادان سلب کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.