دبیر ستاد مرکزی اطلاع رسانی دارو و سموم سازمان غذا و دارو، گفت: با شماره گیری ۱۴۹۰ یا ۱۹۰، می توان به مرکز اطلاع رسانی داروها و سموم متصل شد و از مشاوره دارویی بهره برد.

مشاوره دارویی با شماره گیری ۱۴۹۰ و ۱۹۰

 به گزارش «قدس آنلاین»،  دکتر یسنا بهمنش افزود: مراکز اطلاع رسانی دارو و سموم(DPIC) ارائه دهنده خدمات مشاوره‌ای در مورد داروها و سموم هستند که مخاطبان می‌توانند از طریق یک خط تلفن با آن تماس بگیرند.

وی ادامه داد: بیش از ۴۰ مرکز اطلاع رسانی داروها و سموم دانشگاهی در کشور مشغول به فعالیت هستند. تمامی این مراکز در حال حاضر با دو شماره ۱۴۹۰ و همچنین ۱۹۰ و برخی از آنها علاوه بر شماره های یاد شده با شماره ای مستقل، پاسخگوی تماس های مردم و گروه پزشکی هستند.

بهمنش اظهار داشت: هموطنان در سراسر کشور با شماره گیری ۱۴۹۰ یا ۱۹۰، می توان به مرکز اطلاع رسانی داروها و سموم همان منطقه دانشگاهی متصل شد و از مشاوره دارویی از طریق تلفن بهره برد. علاوه بر تهران، چند دانشگاه سطح یک هم فعالیت شبانه روزی دارند و بقیه مراکز از ۸ ساعت تا ۱۲ ساعت در روز ارائه خدمت می نمایند.  

وی افزود: مرکز اطلاع رسانی داروها و سموم در مورد، نحوه مصرف صحیح داروها، تداخل داروها و مواد غذایی، عوارض جانبی ناشی از مصرف داروها، سازگاری و نحوه اختلاط داروهای تزریقی، مصرف داروها در دوران بارداری و شیردهی، مسمومیت با دارو، سموم، مواد شیمیایی، گیاهان سمی، گزیدگی ها و گازگرفتگی ها آماده پاسخگویی به پرسش های شهروندان است.

منبع: خبرگزاری میزان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.