ارومیه- مدیر دفتر تلفیق و برنامه‌ریزی ستاد احیای دریاچه ارومیه گفت: تاکنون ریالی از ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبارات احیای دریاچه ارومیه در ستاد ۹۵ تحقق نیافته است.

دولت برای احیا دریاچه ارومیه ریالی پرداخت نکرده است

به گزارش قدس آنلاین، مسعود تجریشی با بیان اینکه  هنوز ریالی از اعتبارات ۳۰۰ میلیارد تومانی احیای دریاچه ارومیه تحقق نیافته و دستگاه‌های اجرایی مبلغی از این بابت دریافت نکرده‌اند، گفت: از محل ماده ۱۰ و ۱۲ یک هزار و ۱۲۰ میلیارد تومان باید به پروژه‌های ستاد احیای دریاچه ارومیه پرداخت می‌شد.

تجریشی افزود: اکنون ۶۷۰ میلیارد تومان از بابت اجرای پروژه‌های احیای دریاچه ارومیه بدهکار هستیم و یک ماه پیش نوبخت در جلسه هیئت دولت قول داد تا ۳۰۰ میلیارد تومان را اوراق بهادار و ۳۷۵ میلیارد تومان را دیون پرداخت کنند.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس پیگیرهای انجام شده روز گذشته مشخص شد که مقرر شده تنها ۳۰۰ میلیارد تومان از محل تبصره ۳۶ به پروژه‌های احیای دریاچه ارومیه تعلق گیرد که تحقق این بخش بعید بوده و تا پایان امسال پولی به دست ما نخواهد رسید.

تجریشی بیان کرد: ما امیدوار بودیم حداقل ۳۰۰ میلیارد تومان اوراق بهادار تحقق یابد اما ظاهر امر این است که سقف اوراق بهادار ۱۴۰۰ میلیارد تومان بوده که به اتمام رسیده است.

مدیر دفتر تلفیق و برنامه‌ریزی ستاد احیای دریاچه ارومیه گفت: در آیین نامه اجرایی تبصره ۳۶ باید سازمان محیط زیست به بانک بدهکار باشد تا این مبلغ پرداخت شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.