مدیرکل معماری و ساختمان شهرداری تهران گفت: در بحث مناسب سازی فضاها و ساختمان های عمومی برای معلولان، تاکنون طی بازدیدهای انجام شده این اماکن شناسایی شده اند.

اجرای مناسب سازی ساختمان های عمومی برای معلولان

به گزارش «قدس آنلاین»،  سهیلا صادق زاده مدیرکل معماری و ساختمان معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران؛ اظهار داشت: براساس اصول شهرسازی باید استفاده از ساختمان‌های عمومی برای معلولان جسمی و حرکتی قابل دسترس باشد، از این رو هر مکانی را که شهرداری مناطق قصد مناسب سازی آن را داشته باشند به معاونت شهرسازی منعکس کرده تا پس از اعزام نیروها، بر روند اصلاح و مناسب سازی ساختمان نظارت شود.

وی در ادامه افزود: شهرداری زمانی پایان کار را به ساختمان ها ارائه می دهد که تمام ضوابط و اصول در آن ها رعایت شود و از جمله اقدامات مهمی که بعد از اهدای پروانه ساخت انجام می شود، اجرای کارهای فرهنگی و فرهنگ سازی در این رابطه برای مالکان و سازندگان است.

صادق زاده گفت: تاکنون تهیه نقشه های مناسب سازی برای بیش از ۳۰ فضای شهری، بوستان و برخی میادین پرتردد پایتخت مانند میدان منیریه و راه آهن انجام شده تا برای معلولان قابل دسترس شود.

مدیرکل معماری و ساختمان شهرداری تهران در پایان تصریح کرد: آماده سازی چک لیست های نظارتی از دیگر اقدامات مهم در این زمینه برای مهندسان ناظر بوده که براساس این چک لیست‌ها اقدامات لازم در حوزه مناسب سازی انجام می شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.