تبریز- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی گفت: رحیم عظیمی هنرمند آذربایجانی در دهمین دوسالانه نگارگری کشور، در رشته نقاشی ایرانی (نگارگری) در میان نگارگران برتر ایرانی با دریافت دیپلم افتخار خوش درخشید.

درخشش خیره کننده هنرمند  آذربایجانی بدون ۲ دست میان نگارگران ایرانی

به گزارش قدس آنلاین مرتضی آبدار اظهار داشت: اثر این هنرمند توانمند در دهمین دو سالانه نگارگری که در محل موزه هنرهای معاصر تهران برگزار شد، در جمع برگزیدگان این رشته از هنرهای سنتی کشورمان قرار گرفت.

وی بیان کرد: در مراسم اختتامیه دهمین دوسالانه نگارگری، برگزیدگان در چهار رشته تذهیب، تشعیر و طراحی، گل و مرغ و نقاشی ایرانی (نگارگری) از میان ۱۹۷ اثر از ۱۶۴ هنرمند یافته به نمایشگاه معرفی شدند که رحیم عظیمی در رشته نقاشی ایرانی حائز مقام سوم و موفق به دریافت دیپلم افتخار و پنج سکه بهار آزادی شد و افتخاری دیگر را برای هنرمندان صنایع دستی استان و سرزمینش آذربایجان رقم زد.

آبدار در ادامه یادآور شد: آنچه این هنرمند را حائز اهمیت می‌کند خلق آثاری بی‌بدیل با کمک انگشتان پا است که تبلور و بروز توانایی‌های فردی وی در امر طراحی که خیلی‌ها توان انجام آن را ندارند و معلولیت برای او با تمام مشکلاتش اراده قوی داشتن را به ارمغان آورده است.

لازم به ذکر است رحیم عظیمی دانش آموخته رشته نقاشی ایرانی (نگارگری) در دانشگاه جامع علمی کاربردی صنایع دستی مرکز آموزش میراث کمال الدین بهزاد تبریز است که در کودکی در اثر حادثه برق گرفتگی دو دست خود را از دست داده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.