سرمربی تیم فوتبال استقلال تهران با بیان اینکه مهدی رحمتی برای بازی فردا مشکلی ندارد، گفت: نه تیموریان و نه هیچ بازیکن دیگری تضمینی برای بازی کردن و حضور در ترکیب 11 نفره ندارد.

رحمتی مشکلی ندارد/ تیمی جلودار استقلال نیست/ تیموریان هم تضمینی برای بازی ندارد

به گزارش قدس آنلاین، علیرضا منصوریان در نشست خبری پیش از بازی استقلال تهران با استقلال خوزستان، گفت: ما فردا یار دوازدهم نداریم. با وجود بازیکنان جوان نیاز به هوادار داریم که در بازی فردا اینطور نیست. امیدوارم آخرین باری باشد که محروم می شویم. هواداران ما باید خودشان را کنترل کنند که این مسائل پیش نیاید.

وی افزود: دوست دارم این آخرین بازی ما بدون هوادار باشد. از آنها می خواهم که تمرکز خود را صرفا روی تشویق تیم بگذارند؛ حتی با وجود هر اتفاقی که رخ می دهد.

سرمربی استقلال تهران یادآور شد: امیدوارم با تمریناتی که انجام داده ایم بتوانیم سه امتیاز بازی را بگیریم. هرچند استقلال خوزستان تیم خوبی است و هنوز از این تیم به عنوان قهرمان یاد می شود.

منصوریان درباره قضاوت داوران گفت: ما به فضای داوری وارد نمی شویم و برای داوران احترام قائلیم. وقتی در یک محکمه حاضر می شویم به خود اجازه نمی دهیم درباره داوری حرف بزنیم.

وی درباره اینکه شیب داوری در چند هفته اخیر به سود استقلال بوده است، گفت: در چند هفته گذشته بالغ بر ۷ یا ۸ بار از مدیر رسانه ای خواستم که صحنه های مشکوک را برای ما بیاورد؛ خطاهای محرز و چند هند به سود ما دیده نشد. اینها عمدی نبوده؛ سهوی بوده است. ما برای بازی فردا حتی نیم نگاهی نداریم که درباره داور صحبت کنیم. استقلال در چند مسابقه از قضاوتها ضرر کرده ولی ما به خود اجازه نمی دهیم حرفی بزنیم. 

سرمربی استقلال وضعیت مهدی رحمتی تاکید کرد: رحمتی روز گذشته ضربه ای به انگشتش خورد و مجبور شد که از تمرین برود. امروز به فیزیوتراپی رفته و شنیده ام شرایطش طوری است که می تواند ما را همراهی می کند. فکر می کنم او تا یکی دو ساعت دیگر به اردوی تیم اضافه شود.

منصوریان درباره اینکه بازیکنان گرانقیمت استقلال این فصل به کارش نیامده و در حال جدایی از باشگاه هستند، گفت: ما به نرخ بازیکن نگاه نمی کنیم. کار تاکتیکی برای ما اهمیت دارد. اینکه یک نفر در تمرین خوب کار کند، وظیفه اش است. ما پول نمی دهیم که بازیکن در تمرین هم خوب نباشد. اینکه بعضی خریدها نتیجه ندارد، بحث دیگری است مسائلی از جمله همسو نشدن با تیم، فضای فوتبال و خیلی از دلایل دیگر باعث می شود که بازیکنان جدید در تیم جدید هماهنگ نشود. متاسفانه فوتبال کم حوصله ای داریم که از استاندارد بین المللی دور است.

وی درباره خریدهای جدید استقلال و اینکه گفته می شود میانگین سنی استقلال را بالا برده است، تصریح کرد: دلیل خریدهای ما وجود بازیکنان جوان زیاد در تیم است. وقتی بازیکن جوان زیاد دارید باید با بازیکنان باتجربه ریتم پیدا کند. بازیکن با تجربه مثل پاندُل است که به تیم ریتم می دهد. ما به بازیکن با تجربه نیاز داریم. ما در لیگی هستیم که بازیکنان ۳۰ تا ۳۵ ساله هنوز در آن ستاره هستند. بازیکنانی مثل مهدی رجب زاده، سید جلال حسینی، مهدی کیانی به تیم هایشان ریتم می دهند. هیچ تیمی نمی تواند از دست جوانان ما در برود ولی برای صلابت تیم نیاز به بازیکن با تجربه هم داریم تا ریتم پیدا کنند. اگر به یاری حق تیم السد قطر را شکست بدهیم وارد چالش جدیدی از مسابقات می شویم که باید هر سه یا چهار روز بازی کنیم.

سرمربی استقلال در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه یکسری از بازیکنان به استقلال آمدند و پول گرفتند و رفتند، گفت: اعتقاد ندارم که یک عده آمدند و پول گرفتند. یک عده از بازیکنان اگر ابتدای فصل  آن قراردادها را بستند، همان مقطع زمانی مبلغشان همین بوده است. هزار و یک دلیل وجود دارد که خریدهای جدید در تیم نتیجه ندهند. حالا اگر کسی این جوان ها را بخواهد قیمتشان برای ما با خریدهای اول فصل ما فرقی ندارد. حالا اگر کسی بخواهد این بازیکنان را از ما بگیرد همان پولی را باید بدهد که ما اول فصل برای سایر بازیکنان دادیم.  به قول آقای افتخاری، در کل امسال تیمی داریم که اگر خوب از بازیکنانش مراقبت شود، استقلال را یک دهه گارانتی می کنند.

منصوریان درباره اینکه ابتدای فصل اعلام کرده بود سیدمهدی رحمتی ابتدای فصل فرمانده تیم استقلال بوده و حالا با آمدن تیموریان شرایط فرق کرده است، (در این هنگام منصوریان سئوال خبرنگار را قطع کرد)، گفت: سئوال شما را قطع می کنم. آندو هم بیاید همچنان بزرگترهای تیم به عنوان رهبر بین بازیکنان هستند و هیچ تفاوتی ندارد. هیچ بازیکنی تضمینی برای بازی ندارد. سن تضمینی برای بازی کردن نیست. مهدی رحمتی، تیموریان خسرو حیدری و حتی جباروف شرط و تضمینی برای بازی و حضور در ترکیب ۱۱ نفره ندارد. شرط ما خارج ترکیب این است که بزرگترها یار و یاور باشگاه باشند ولی برای داخل زمین شرطی نداریم.

وی در خصوص اینکه جذب بازیکنان جدید استقلال با فلسفه جوانگرایی اش تفاوت دارد، یادآور شد: ما ابتدای فصل به صورت خیلی سخت، دو، سه بازیکن خیلی خوب جوان و مستعد در راستای فلسفه خود پیدا کردیم. نمی توانم نام آنها را بیاورم. سه،چهار ستاره خوب از سمت تبریز، تهران و سایر شهرها که ستاره های آینده داری بودند را پیدا کردیم. همه کارهای حضور آنها را هم فراهم کردیم ولی یک روز چند مربی و سرپرست تماس گرفتند و با یک مبلغ کم که خانواده این بازیکنان نیاز داشتند، آنها را جذب و آینده آنها را خراب کردند. 

منصوریان در ادامه به ایده جدیدش اشاره کرد که قرار است با بازیکنان تیم ملی ایران در جام جهانی ۱۹۹۸ آنرا در آینده پیاده کنند. وی گفت: ما به مردم مدیون هستیم. می خواهیم به همراه بازیکنان تیم ۹۸، در چهار، پنج نقطه کشور گروه هایی را ایجاد کنیم و مینی کمپهای چهار، پنج روزه بگذاریم و از بزرگترهای فوتبال هم استفاده کنیم. می خواهیم به هر جوان بین ۱۴ تا ۲۰ سال این فرصت را بدهیم که تست بدهد و ستاره ها را به باشگاه های مختلف معرفی کنیم تا این جوانها در این فضای ناهنجار و دلالیسم نجات یابند. می توانیم از این فضا بازیکنان خوبی به فوتبال ایران معرفی کنیم. فوتبال ما این پتانیسل را دارد که سالی ۱۰۰ ستاره را معرفی کند.

سرمربی استقلال در پاسخ به سئوالی مبنی بر وضعیت سجاد شهباززاده تصریح کرد: هر چیزی که شما می دانید من هم می دانم. قرار شد سجاد به ما خبر بدهد. اطلاعات جدیدی در این ارتباط ندارم.

منصوریان درباره اینکه بعضی از بازیکنان هنگام جدایی از تیم هایشان تهدید به افشاگری می کنند، گفت: ما به این ادبیات عادت کرده ایم. شما (رسانه ها) یا کمک کنید این ادبیات از بین برود یا باید باز هم با این روند جلو برویم. چرا تا زمانی که فوتبالیست در تیم بازی می کند، همه چیز اوکی و بدون مشکل است ولی وقتی باید جدا شود، اعلام می کند که فلان چیز را می گویم. فوتبال یک ورزش زیباست. تمام اتفاقات ما فنی است. اگر بازیکنی به کار ما نیاید، نگاهی به مبلغ قراردادش نداریم و با او تمام می کنیم.

وی همچنین درباره وضعیت دو بازیکن استقلال تاکید کرد: امین حاج محمدی و میثم مجیدی با تمام احترامی که برای آنها قائلم، در اختیار باشگاه هستند.

سرمربی استقلال در پایان در پاسخ به این سئوال که آیا بختیار رحمانی هم در این جمع قرار دارد؟ تاکید کرد: بحث بختیار فرق می کند. بختیار با خرمگاه صحبت کرد و به من هم پیامک زد. او درخواست کرده که از باشگاه ما برود. فولاد هم نامه زده که بختیار را می خواهد. من رحمانی را دوست دارم. به افتخاری هم گفتم که اگر ذهنیت بختیار جدایی از استقلال است، اجازه بدهند که برود. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.