یزد- رییس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: آلودگی هوا در اثر استفاده از سوخت‌های فسیلی است و رفع این مشکل به مشارکت بیش از پیش اقشار مختلف جامعه نیاز دارد.

رفع مشکل آلودگی هوا به مشارکت اقشار مختلف جامعه نیاز دارد

به گزارش قدس آنلاین، اسماعیل نجار در نشست خبری  ظهر دوشنبه که با حضور خبرنگاران استان برگزار شد اظهار داشت: ارتقای آگاهی اقشار مختلف جامعه یکی از اقدامات انجام شده و در دستور کار سازمان مدیریت بحران کشور است و توجه به مباحث علمی و پژوهش‌های دقیق یکی از اولویت‌های سازمان مدیریت بحران در راستای کاهش آسیب‌های ناشی از بحران‌های طبیعی است.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به این که بحث خشکسالی یکی از دغدغه‌های جدی استان‌های کشور است،‌ حراست از ظرفیت‌های آبی را ضروری دانست و گفت: در بازدید از قنات‌های استان یزد متوجه شدیم که برخی از قنات‌های موجود با لایه روبی زنده و پویا می شوند که در همین راستا مقرر شد مسئولان استان نسبت به ارزیابی تعیین اعتبار برای لایه روبی قنوات استان اقدام و سازمان مدیریت بحران کشور هم بحث تأمین اعتبار لازم را پیگیری کند.

وی در مورد بحث آلودگی هوا در اثر استفاده از سوخت‌های فسیلی افزود: رفع این مشکل به مشارکت بیش از پیش اقشار مختلف جامعه نیاز دارد.

نجار گفت: افزایش ناوگان حمل و نقل عمومی شهری، بحث استفاده از وسایلی که آلایندگی کمتری دارند و کنترل کاهش آلایندگی صنایع نقش مهمی در کاهش آلودگی هوا ایفا می‌کنند.

وی در ادامه وجود ریزگردها را از دیگر عوامل تأثیرگذار در افزایش آلودگی هوا دانست و افزود: منشأ بیش از ۸۰ درصد ریزگردهای موجود از خارج کشور است.

معاون وزیر کشور گفت: استان‌هایی  نظیر خوزستان، سیستان و بلوچستان و کرمان دارای ظرفیت‌های داخلی در بحث ریزگردها هستند و ریزگردها یکی از مهمترین دغدغه‌های دست‌اندرکاران مدیریت بحران کشور است.

 وی با اشاره به ضرورت مشارکت تمام دستگاه ها و مردم در راستای مدیریت بحران بی آبی در کشور اظهار داشت: سال گذشته بیش از ۸۰۰ میلیارد تومان برای حمایت از ۵۲۰ شهر کشور که با تنش بی آبی روبرو بودند پرداخت شده است.

نجار افزود: توجه به بحث پوشش بیمه توسعه کشاورزی نقش مهمی در کاهش ضررهای احتمالی ناشی از بحران‌های طبیعی ایفا می کند و این امر حساسیت و ضرورت بیمه شدن کشاورزان را چند برابر کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.